2017+ Chrysler Pacifica Minivan Forums banner
81 - 100 of 285 Posts
Is dit probleem alleen gerelateerd aan Hybrid Pacificas? Hebben alleen Gas Pacificas deze symptomen niet?
Ik heb een 2023 2WD Pacifica en die heeft ook het losse asmoer geluid. Het is dus niet alleen beperkt tot hybrides.
Ik heb zowel een video als een audio-opname van het klikgeluid dat ongeveer 30 seconden duurt, maar ik kan niet uitvinden hoe ik het hier kan plaatsen zodat anderen weten hoe het klinkt.

Ik heb een 2023 2WD Pacifica en die heeft ook het losse asmoer geluid. Het is dus niet alleen beperkt tot hybrides.
Ik heb zowel een video als een audio-opname van het klikgeluid dat ongeveer 30 seconden duurt, maar ik kan niet uitvinden hoe ik het hier kan plaatsen zodat anderen weten hoe het klinkt.
Om het af te maken, ik geloof dat dit alle Pacificas betreft, aangezien het oorspronkelijk werd gemeld op AWD-versies waarvoor er een TSB is (ergens).

Ik heb zowel een video- als een audio-opname van het klikgeluid dat ongeveer 30 seconden duurt, maar ik kan niet uitvinden hoe ik het hier kan plaatsen zodat anderen weten hoe het klinkt.
Je kunt het uploaden naar YouTube, op delen klikken en de link hier kopiëren zodat anderen het kunnen zien.

• Like
Reactions: SitKneelBend
Dus, mijn in 2016 gebouwde 2017 zou dit probleem ook kunnen hebben of alleen latere modellen?
Dat weet ik niet zeker. Maar als je een klikkend of klakkend geluid hoort van de voorkant van de bus als je het gaspedaal intrapt, dan zou het kunnen. Het kan gemakkelijk worden gecontroleerd door de naafkap te verwijderen en te controleren of de asmoer gemakkelijk kan worden aangedraaid. De mijne was heel gemakkelijk aan te draaien aan de passagierskant en zodra ik hem aandraaide, verdween het geluid. Ik gebruikte een 34 mm dop voor de moer.

Goed idee!
Hier is een YouTube-video van het klikgeluid op mijn 2023 Pacifica 2WD.

Een koptelefoon of oordopjes maken het gemakkelijker om het klikgeluid van de losse asmoer te horen. De klik gebeurt elke keer als het gaspedaal licht wordt ingedrukt of losgelaten.
Ja, asmoer...

Dus ik heb vanmorgen beide voorasmoeren gecontroleerd en was erg blij te constateren dat ze beide op hun plaats zaten en correct waren aangedraaid.
Voor de zekerheid heb ik ze toch geverifieerd en opnieuw aangedraaid volgens de gespecificeerde FSM-specificaties: 120 ft/lb.
Trouwens, de asmoeren van mijn auto gebruiken een 32 mm dop, niet 34 mm zoals anderen op de hunne hebben vermeld. De mijne is van 2019, dus ik weet niet zeker of Chrysler grotere assen heeft gebruikt op de modernere modellen.
De asdraden waren een beetje roestig omdat deze auto vroeger in NY stond, roest lijkt in dit geval een beetje te hebben geholpen, waardoor de moeren niet losraakten.. lol
Dus ik vraag me nu af of het klikgeluid/gevoel op het gaspedaal inderdaad te wijten is aan dit probleem van het losraken van de asmoeren.

Attachments

Goed idee!
Hier is een YouTube-video van het klikgeluid op mijn 2023 Pacifica 2WD.

Een koptelefoon of oordopjes maken het gemakkelijker om het klikgeluid van de losse asmoer te horen. De klik gebeurt elke keer als het gaspedaal licht wordt ingedrukt of losgelaten.
Is dit een hybride? Ik had dit probleem met mijn hybride totdat ik een nieuwe transmissie kreeg.

Is dit een hybride? Ik had dit probleem op mijn hybride totdat ik een nieuwe transmissie kreeg.
Het is zo, maar het gebeurt blijkbaar bij alle Pacificas. De mijne verdween ook toen mijn transmissie werd vervangen, maar verscheen ongeveer een maand later weer.

De mijne is een hybride en daarom moest ik afgelopen vrijdag beide kanten opnieuw laten aandraaien. 38.000 mijl. Alles is weer stil. Er is geen geklik meer bij het aan- of uitzetten van het gaspedaal bij lage snelheden. (Het had hetzelfde geluid als een ICE in de video.)

Ik heb absoluut dit klunk/klik geluid bij het lichtjes gas geven of loslaten bij snelheden rond de 30 mph.
Dit is met mijn 2021 gas AWD Pacifica.

Vraag: weet iemand of dit gevaarlijk is (het is riskant om te rijden, of het kan ergere problemen veroorzaken), dus direct aanpakken, of kan het wachten tot de volgende olieverversing?

Ik heb dit klunk/klik geluid zeker als ik licht gas geef of loslaat bij snelheden rond de 30 mph.
Dit is met mijn 2021 gas AWD Pacifica.

Vraag: weet iemand of dit gevaarlijk is (het is riskant om te rijden, of het kan ergere problemen veroorzaken), dus onmiddellijk aanpakken, of kan het wachten tot de volgende olieverversing?
Doe het nu of doe het zelf als je geen tijd hebt voor de dealer. Ik geloof dat het verlies van aandrijving dat elders is gemeld met de assen die volledig afbreken, het gevolg kan zijn van deze losse moeren...

Ik merkte het een paar maanden geleden op en had geen idee wat het was, maar deze berichten verduidelijkten het.
Ik breng het naar de dealer zodra ze me willen hebben (2 weken) - dat is maar een paar honderd mijl van nu (ik rijd niet veel, en ik neem mijn kansen).

Bedankt voor de snelle antwoorden, davemcddd en SitkneelBend!

Onze 2023 AWD begon het klikkende/kletterende geluid te maken tijdens het accelereren/vertragen bij slechts 11.000 mijl. Na wat onderzoek controleerde ik de asmoeren en jawel, ze waren beide los. De passagierskant was erger dan de bestuurderskant. We waren toevallig op een roadtrip een paar honderd mijl van huis toen ik het geluid echt begon op te merken, dus moest ik een momentsleutel en een 32 mm dop huren bij een lokale auto-onderdelenwinkel om het te controleren. Aangedraaid tot 120 ft-lb en het geluid stopte onmiddellijk. Helaas waren ze binnen ongeveer 100 mijl weer losgeraakt (de passagierskant was zoals voorheen de ergste overtreder).

Ik ben in het verleden soortgelijke problemen tegengekomen (GM had een probleem met C6 Corvettes en losrakende asmoeren een paar jaar geleden en ze doorliepen verschillende TSB's - te vast aandraaien, Loctite, enz.) en een oplossing die goed heeft gewerkt, was het gebruik van een Nord-Lock ring onder de moer. Toen we weer thuis waren, bestelde en installeerde ik de Nord-Locks, draaide ze aan met 120 ft-lb en voerde periodieke controles uit. Net als wielmoeren is er een eerste opnieuw aandraaien vereist (na ongeveer 50 mijl of zo). Ik zit nu op meer dan 500 mijl gereden met de Nord-Locks die periodieke controles uitvoeren en de moeren zijn na dat eerste opnieuw aandraaien niet meer bewogen. Ik ben ervan overtuigd dat dit mijn probleem heeft opgelost en de naafdoppen weer op de wielen zitten :).

Voor degenen die geïnteresseerd zijn, ik heb rechtstreeks bij Nord-Lock besteld, maar je kunt ze ook krijgen bij Fastenal en waarschijnlijk ook op andere plaatsen. De juiste onderdeelnummer is NL22sp, wat hun vergrote OD is (moet de "sp" suffix vergrote OD-versie onder deze flensasmoer gebruiken), stalen ontwerp voor M22 schachtdiameter (ring ID staat vermeld als 23,4 mm, wat naar mijn mening een voldoende nauwe tolerantie opleverde tijdens de installatie) en wordt per paar geleverd. Het voegt dikte toe aan de stapel, maar je zult nog steeds voldoende schroefdraad zien na het aandraaien van de moeren.

Hoe dan ook, ik hoop dat deze info nuttig is voor iemand.

^^Fantastische eerste post! Ik vroeg me af of er zoiets als Nord-Locks bestond om de asmoer op zijn plaats te zetten. Heel erg bedankt voor het plaatsen van die informatie, het helpt echt! Ik bestel twee sets voor het geval dat voor de mijne en neem mijn momentsleutel en de 18,5 mm en 32 mm doppen mee op lange reizen.

Boutmaat: M22/ 7/8"
Binnendiameter: 0,920"

Edit: Net mijn bestelling geplaatst voor twee sets, komt uit op ongeveer $50 na belastingen en verzendkosten.

^^Fantastische eerste post! Ik vroeg me af of er zoiets als de Nord-Locks bestond om de asmoer op zijn plaats te zetten. Hartelijk dank voor het plaatsen van die informatie, het helpt echt!
Ik zal twee sets bestellen voor het geval dat voor de mijne en zal mijn momentsleutel en de 18,5 mm en 32 mm doppen meenemen op lange reizen.

Boutmaat: M22/ 7/8"
Binnendiameter: 0,920"

Edit: Net mijn bestelling geplaatst voor twee sets, komt uit op ongeveer $50 na belastingen en verzendkosten.

Dat is precies de set die ik heb gebruikt. Bedankt voor het plaatsen van de link. Omdat ik een newb ben, kon ik geen links plaatsen.

Dat is precies de set die ik heb gebruikt. Bedankt voor het plaatsen van de link. Omdat ik een newbie ben, kon ik geen links plaatsen.
Geweldig om te horen. Ik heb ze ook opgezocht op de website van Fastenal, maar ze leken moeilijker te vinden. Beter om ze gewoon van de bron te halen.

Nogmaals bedankt voor die informatie. Dit zou veel mensen een flinke hoofdpijn besparen.
Trouwens, kunnen de ringen opnieuw worden gebruikt na te zijn aangedraaid, als bijvoorbeeld een as vervangen moet worden?
Eerlijk gezegd, al deze Amerikaanse auto's die geen vastgezette asschijven hebben, zouden deze Nord-Locks af fabriek moeten hebben.

81 - 100 of 285 Posts