Bij lage snelheid, wanneer ik voor het eerst het gaspedaal indruk of loslaat, hoor ik een klikgeluid alsof het in het dashboard zit. Heeft iemand dit opgemerkt? De bestelwagen werkt prima, maar ik merk het kleine geluid soms op.
Ik heb een 2023 2WD Pacifica en die heeft ook het losse asmoer geluid. Het is dus niet alleen beperkt tot hybrides.Is dit probleem alleen gerelateerd aan Hybrid Pacificas? Hebben alleen Gas Pacificas deze symptomen niet?
Om het af te maken, ik geloof dat dit alle Pacificas betreft, aangezien het oorspronkelijk werd gemeld op AWD-versies waarvoor er een TSB is (ergens).Ik heb een 2023 2WD Pacifica en die heeft ook het losse asmoer geluid. Het is dus niet alleen beperkt tot hybrides.
Ik heb zowel een video als een audio-opname van het klikgeluid dat ongeveer 30 seconden duurt, maar ik kan niet uitvinden hoe ik het hier kan plaatsen zodat anderen weten hoe het klinkt.
Je kunt het uploaden naar YouTube, op delen klikken en de link hier kopiëren zodat anderen het kunnen zien.Ik heb zowel een video- als een audio-opname van het klikgeluid dat ongeveer 30 seconden duurt, maar ik kan niet uitvinden hoe ik het hier kan plaatsen zodat anderen weten hoe het klinkt.
Dat weet ik niet zeker. Maar als je een klikkend of klakkend geluid hoort van de voorkant van de bus als je het gaspedaal intrapt, dan zou het kunnen. Het kan gemakkelijk worden gecontroleerd door de naafkap te verwijderen en te controleren of de asmoer gemakkelijk kan worden aangedraaid. De mijne was heel gemakkelijk aan te draaien aan de passagierskant en zodra ik hem aandraaide, verdween het geluid. Ik gebruikte een 34 mm dop voor de moer.Dus, mijn in 2016 gebouwde 2017 zou dit probleem ook kunnen hebben of alleen latere modellen?
Ja, asmoer...Goed idee!
Hier is een YouTube-video van het klikgeluid op mijn 2023 Pacifica 2WD.
Een koptelefoon of oordopjes maken het gemakkelijker om het klikgeluid van de losse asmoer te horen. De klik gebeurt elke keer als het gaspedaal licht wordt ingedrukt of losgelaten.
Is dit een hybride? Ik had dit probleem met mijn hybride totdat ik een nieuwe transmissie kreeg.Goed idee!
Hier is een YouTube-video van het klikgeluid op mijn 2023 Pacifica 2WD.
Een koptelefoon of oordopjes maken het gemakkelijker om het klikgeluid van de losse asmoer te horen. De klik gebeurt elke keer als het gaspedaal licht wordt ingedrukt of losgelaten.
Het is zo, maar het gebeurt blijkbaar bij alle Pacificas. De mijne verdween ook toen mijn transmissie werd vervangen, maar verscheen ongeveer een maand later weer.Is dit een hybride? Ik had dit probleem op mijn hybride totdat ik een nieuwe transmissie kreeg.
De video van het klikgeluid is geen hybride. Het is een 2-wielaangedreven 2023 Pacifica Touring L die gloednieuw is gekocht. Details staan in de beschrijving van de YouTube-video.Is dit een hybride? Ik had dit probleem met mijn hybride totdat ik een nieuwe transmissie kreeg.
Doe het nu of doe het zelf als je geen tijd hebt voor de dealer. Ik geloof dat het verlies van aandrijving dat elders is gemeld met de assen die volledig afbreken, het gevolg kan zijn van deze losse moeren...Ik heb dit klunk/klik geluid zeker als ik licht gas geef of loslaat bij snelheden rond de 30 mph.
Dit is met mijn 2021 gas AWD Pacifica.
Vraag: weet iemand of dit gevaarlijk is (het is riskant om te rijden, of het kan ergere problemen veroorzaken), dus onmiddellijk aanpakken, of kan het wachten tot de volgende olieverversing?
Dat is precies de set die ik heb gebruikt. Bedankt voor het plaatsen van de link. Omdat ik een newb ben, kon ik geen links plaatsen.^^Fantastische eerste post! Ik vroeg me af of er zoiets als de Nord-Locks bestond om de asmoer op zijn plaats te zetten. Hartelijk dank voor het plaatsen van die informatie, het helpt echt!
Ik zal twee sets bestellen voor het geval dat voor de mijne en zal mijn momentsleutel en de 18,5 mm en 32 mm doppen meenemen op lange reizen.
Boutmaat: M22/ 7/8"
Binnendiameter: 0,920"
Edit: Net mijn bestelling geplaatst voor twee sets, komt uit op ongeveer $50 na belastingen en verzendkosten.
![]()
NL22sp, Lock Washer Steel
This product is suitable for all general applications. Washers with an enlarged outer diameter (SP) have the same inner diameter as the standard washers. They are designed to be used together with flanged bolts and nuts (ISO 4161,4162) on oversized and slotted holes, or on sensitive surfaces and...www.nord-lock.com
Geweldig om te horen. Ik heb ze ook opgezocht op de website van Fastenal, maar ze leken moeilijker te vinden. Beter om ze gewoon van de bron te halen.Dat is precies de set die ik heb gebruikt. Bedankt voor het plaatsen van de link. Omdat ik een newbie ben, kon ik geen links plaatsen.