2017+ Chrysler Pacifica Minivan Forums banner
21 - 40 of 285 Posts
Ik heb een paar TSB's gevonden, waaronder een met mijn bouwdata, waardoor ik denk dat dit te maken kan hebben met voortijdige uitval van de wiellagers.

Ik weet dat een versleten lager een asmoer kan losmaken, en een losse asmoer kan as-klikken veroorzaken. Dus ik houd de mijne in de gaten voor tekenen van wiellagerfalen.

Ik weet dat als ik de besturing volledig inschakel en langzaam in cirkels rijd, de bestuurderskant lichtjes lawaai maakt. De technicus vermeldde dat als dit gebeurt, het met de lagers te maken zou kunnen hebben. Ik hoor echter geen lawaai bij hoge snelheid. Hoe dan ook, ik ben voorlopig alleen aan het monitoren, want het lawaai is niet zo erg.

Interessant. Ik heb een krakend geluid als ik het stuur helemaal naar rechts draai en achteruit rijd. Nu heb ik soms een lichte kraak als ik het stuur helemaal naar links draai en snel vooruit rijd vanuit stilstand (zoals wanneer je uit een parkeerplaats rijdt).
Wat zijn tekenen van een voortijdige wiellagerfout?

Interessant. Ik heb een krakend geluid als ik het stuur helemaal naar rechts draai en achteruit rijd. Nu heb ik soms een lichte kraak als ik het stuur helemaal naar links draai en snel vooruit rijd vanuit stilstand (zoals wanneer je uit een parkeerplaats langs de weg rijdt).
Wat zijn de tekenen van een voortijdige wiellagerfout?
Meestal zijn de tekenen een huilend geluid dat toeneemt met de snelheid. Dit geluid verandert bij het draaien, als gevolg van zijwaartse krachten die op het lager worden uitgeoefend. Soms kun je het horen door het wiel vrij te laten draaien (niet-aangedreven wiel) of door speling in het wiel zelf te voelen als het lager echt kapot is.

Maar mijn monteur vermeldde ook dat je het ook kunt herkennen aan geluiden bij langzame, krappe bochten (vooruit of achteruit) en te luisteren naar slijpgeluidverschillen tussen de zijkanten. De mijne maakt alleen geluid in die langzame, krappe bochten, maar het klinkt bijna alsof de remblokken over de voorschijf glijden.

Kraakgeluiden die je noemt zijn hoogstwaarschijnlijk geen wiellager, maar misschien een bovenste veerpootlager, draagarmrubbers, stabilisatorstangen of de TSB voor het kraken van de fusee.

Ik heb in andere threads geüpdatet, maar deel het hier voor de volledigheid:

Mijn probleem kwam een paar maanden na het vervangen van de asmoeren terug. De dealer liet me een gloednieuwe 2023 PacHy op hun terrein rijden die slechter was dan de mijne, dus zeiden ze dat het geen zin had om onderdelen te vervangen.

Dus ze vervingen beide asmoeren opnieuw, draaiden ze iets te vast en voegden er een tweede moer bovenop toe om ze op hun plaats te vergrendelen. Ze markeerden de moeren om te zien of ze ooit weer los zouden komen.

Het is sindsdien stil geweest. Zal een update geven als dit probleem ooit terugkomt.

Ik heb een Touring L Plus gas uit 2020 met hetzelfde probleem. Versnellen alleen bij lagere snelheden, maar het maakt me gek. Benieuwd of Chrysler hier iets aan doet of dat een van de reparaties stand heeft gehouden?

Het was me nog nooit opgevallen, maar na het lezen van deze thread merkte ik dit geluid toen ik de bestelwagen van mijn vrouw laatst de oprit op reed. Tenzij het verandert en erger wordt, maak ik me er niet veel zorgen over.

Ik heb een 2020 Touring L Plus gas met hetzelfde probleem. Versnellen alleen bij lagere snelheden, maar het maakt me gek. Benieuwd of Chrysler hier iets aan doet of dat een van de reparaties stand heeft gehouden?
Zoals mijn eerdere opmerkingen, tot nu toe goed na het vervangen, opnieuw aandraaien en verdubbelen van de asmoeren. Ze zijn sindsdien niet meer losgekomen, zonder de tweede moer bleven ze loskomen, waardoor het probleem terugkwam:

Attachments

Zoals mijn eerdere opmerkingen, tot nu toe alles goed na het vervangen, opnieuw aandraaien en verdubbelen van de asmoeren. Ze zijn sindsdien niet meer verschoven, zonder de tweede moer bleven ze loskomen, waardoor het probleem terugkwam:
Ik zou dit als doe-het-zelf kunnen uitvoeren als de dealer het niet voor me doet. Hebben ze toevallig onderdeelnummers op uw werkorder gegeven, alleen voor de moer?

Zoals mijn eerdere opmerkingen, tot nu toe alles goed na het vervangen, opnieuw aandraaien en verdubbelen van de asmoeren. Ze zijn sindsdien niet meer verschoven, zonder de tweede moer bleven ze loskomen, waardoor het probleem terugkwam:
Bedankt voor de reactie. Enig idee hoeveel kilometer er sinds de reparatie is gereden?

Ik zou dit als doe-het-zelf kunnen uitvoeren als de dealer het niet voor me wil doen. Hebben ze toevallig onderdeelnummers op uw werkbon gegeven, alleen voor de moer?
Ik ken het onderdeel voor de tweede moer niet, het lijkt erop dat ze er gewoon een hebben hergebruikt die ze toevallig hadden, om eerlijk te zijn.

Bedankt voor de reactie. Enig idee hoeveel kilometers sinds de reparatie?
Ik had ongeveer 3.000 km sinds die reparatie.

Voorheen hebben ze alleen de asmoeren vervangen door locktite, maar dat duurde maar een paar maanden voordat het geluid terugkwam en je kon aan de markeringen zien dat het losraakte:

Attachments

Ik heb een Pacifica uit 2020 met 45.000 km op de teller. Heb hem gebruikt gekocht bij 32.000 km en kan me niet herinneren dat ik dit klikgeluid heb gehoord. Denk dat het zich in de loop van de tijd heeft ontwikkeld en nu is er een kleine schok geassocieerd met het klikgeluid. Ik ben van plan om volgende week naar de dealer te gaan. We zullen zien wat ze zeggen. Blij dat ik hier kon komen, ik vroeg me af of het normaal was voor een Pacifica Hybrid, aangezien ik het alleen voel bij lagere snelheden en alleen in de EV-modus.

Ik heb een 2020 Pacifica met 45K erop. Ik heb hem gebruikt gekocht bij 32K en kan me niet herinneren dat ik dit klikgeluid heb gehoord. Denk dat het zich in de loop van de tijd heeft ontwikkeld en nu is er een kleine ruk geassocieerd met het klikgeluid. Ik ben van plan om hem volgende week naar de dealer te brengen. Laten we eens kijken wat ze zeggen. Blij dat ik hier kon komen, ik vroeg me af of het normaal was voor een Pacifica Hybrid, omdat ik het alleen voel bij lagere snelheden en alleen in de EV-modus.
Heb hetzelfde probleem, laat ons weten wat er gebeurt!

Nog verdere actie hier? Ik heb net mijn 2020 ingeleverd en er is wat werk verricht aan de ABS-module en de BCM-module onder de verlengde garantie. Zodra ik van het terrein reed, merkte ik dit geklik dat klinkt als een relais wanneer ik het gaspedaal indruk en ook loslaat. Gas. Ik zit in de EV-modus.

Interessant. Ik heb een krakend geluid als ik het stuur helemaal naar rechts draai en achteruit rijd. Nu heb ik soms een lichte kraak als ik helemaal naar links draai en snel vooruit rijd vanuit stilstand (zoals wanneer je uit een parkeerplaats aan de straatkant rijdt).
Wat zijn de tekenen van een voortijdige wiellagerfout?
Ik had hetzelfde krakende geluid. Klonk als een oude auto of een piepende deur. Bij mij waren de wielnaven defect en moesten ze worden vervangen. Ze vonden ook een ontbrekende bout op de vloerplaat, die een krakend geluid veroorzaakte aan de achterkant van de bus. Ik heb nu ook het klikgeluid bij lage snelheden/start en stop. Ik heb een 2023 hybride.

2021 beperkt 54.000 km nu, had precies hetzelfde probleem sinds ongeveer 30.000 km, dit klikgeluid wordt luider en merkbaarder. Nadat ik dit draadje had gelezen, dacht ik dat de asmoer wel eens de oorzaak kon zijn, omdat de beschrijving van het probleem 100% overeenkomt met de mijne. Vervolgens kocht ik een 34 mm dop, opende de wieldop van beide voorwielen en ontdekte dat beide moeren stevig en goed vastzaten. Ik kan de moeren geen beetje aandraaien met de dop en de verlengstang. En raad eens, zelfs toen ik de moer niet kon aandraaien, was het klikgeluid verdwenen. Het is al 2 dagen weg. Ik zal blijven observeren en updaten.

2021 limited 54k KM nu, had precies hetzelfde probleem sinds ongeveer 30k KM, dit klikgeluid wordt luider en merkbaarder. Nadat ik dit draadje had gelezen, dacht ik dat de asmoer wel eens de oorzaak kon zijn omdat de beschrijving van het probleem 100% overeenkomt met de mijne. Vervolgens kocht ik een 34 mm dop, opende de wieldop van beide voorwielen en het bleek dat beide moeren goed vastzaten. Ik kan de moeren geen beetje aandraaien met de dop en de verlengstang. En raad eens, zelfs al kon ik de moer niet aandraaien, het klikgeluid is verdwenen. Het is al 2 dagen weg. Ik zal blijven observeren en updaten.
Misschien vroeg je voertuig gewoon om wat liefde😁

21 - 40 of 285 Posts