Bij lage snelheid, wanneer ik voor het eerst het gaspedaal indruk of loslaat, hoor ik een klikgeluid alsof het in het dashboard zit. Heeft iemand dit opgemerkt? De bestelwagen werkt prima, maar ik merk het kleine geluid soms op.
Meestal zijn de tekenen een huilend geluid dat toeneemt met de snelheid. Dit geluid verandert bij het draaien, als gevolg van zijwaartse krachten die op het lager worden uitgeoefend. Soms kun je het horen door het wiel vrij te laten draaien (niet-aangedreven wiel) of door speling in het wiel zelf te voelen als het lager echt kapot is.Interessant. Ik heb een krakend geluid als ik het stuur helemaal naar rechts draai en achteruit rijd. Nu heb ik soms een lichte kraak als ik het stuur helemaal naar links draai en snel vooruit rijd vanuit stilstand (zoals wanneer je uit een parkeerplaats langs de weg rijdt).
Wat zijn de tekenen van een voortijdige wiellagerfout?
Zoals mijn eerdere opmerkingen, tot nu toe goed na het vervangen, opnieuw aandraaien en verdubbelen van de asmoeren. Ze zijn sindsdien niet meer losgekomen, zonder de tweede moer bleven ze loskomen, waardoor het probleem terugkwam:Ik heb een 2020 Touring L Plus gas met hetzelfde probleem. Versnellen alleen bij lagere snelheden, maar het maakt me gek. Benieuwd of Chrysler hier iets aan doet of dat een van de reparaties stand heeft gehouden?
Ik zou dit als doe-het-zelf kunnen uitvoeren als de dealer het niet voor me doet. Hebben ze toevallig onderdeelnummers op uw werkorder gegeven, alleen voor de moer?Zoals mijn eerdere opmerkingen, tot nu toe alles goed na het vervangen, opnieuw aandraaien en verdubbelen van de asmoeren. Ze zijn sindsdien niet meer verschoven, zonder de tweede moer bleven ze loskomen, waardoor het probleem terugkwam:
Bedankt voor de reactie. Enig idee hoeveel kilometer er sinds de reparatie is gereden?Zoals mijn eerdere opmerkingen, tot nu toe alles goed na het vervangen, opnieuw aandraaien en verdubbelen van de asmoeren. Ze zijn sindsdien niet meer verschoven, zonder de tweede moer bleven ze loskomen, waardoor het probleem terugkwam:
Ik ken het onderdeel voor de tweede moer niet, het lijkt erop dat ze er gewoon een hebben hergebruikt die ze toevallig hadden, om eerlijk te zijn.Ik zou dit als doe-het-zelf kunnen uitvoeren als de dealer het niet voor me wil doen. Hebben ze toevallig onderdeelnummers op uw werkbon gegeven, alleen voor de moer?
Ik had ongeveer 3.000 km sinds die reparatie.Bedankt voor de reactie. Enig idee hoeveel kilometers sinds de reparatie?
Heb hetzelfde probleem, laat ons weten wat er gebeurt!Ik heb een 2020 Pacifica met 45K erop. Ik heb hem gebruikt gekocht bij 32K en kan me niet herinneren dat ik dit klikgeluid heb gehoord. Denk dat het zich in de loop van de tijd heeft ontwikkeld en nu is er een kleine ruk geassocieerd met het klikgeluid. Ik ben van plan om hem volgende week naar de dealer te brengen. Laten we eens kijken wat ze zeggen. Blij dat ik hier kon komen, ik vroeg me af of het normaal was voor een Pacifica Hybrid, omdat ik het alleen voel bij lagere snelheden en alleen in de EV-modus.
Ik had hetzelfde krakende geluid. Klonk als een oude auto of een piepende deur. Bij mij waren de wielnaven defect en moesten ze worden vervangen. Ze vonden ook een ontbrekende bout op de vloerplaat, die een krakend geluid veroorzaakte aan de achterkant van de bus. Ik heb nu ook het klikgeluid bij lage snelheden/start en stop. Ik heb een 2023 hybride.Interessant. Ik heb een krakend geluid als ik het stuur helemaal naar rechts draai en achteruit rijd. Nu heb ik soms een lichte kraak als ik helemaal naar links draai en snel vooruit rijd vanuit stilstand (zoals wanneer je uit een parkeerplaats aan de straatkant rijdt).
Wat zijn de tekenen van een voortijdige wiellagerfout?
Misschien vroeg je voertuig gewoon om wat liefde😁2021 limited 54k KM nu, had precies hetzelfde probleem sinds ongeveer 30k KM, dit klikgeluid wordt luider en merkbaarder. Nadat ik dit draadje had gelezen, dacht ik dat de asmoer wel eens de oorzaak kon zijn omdat de beschrijving van het probleem 100% overeenkomt met de mijne. Vervolgens kocht ik een 34 mm dop, opende de wieldop van beide voorwielen en het bleek dat beide moeren goed vastzaten. Ik kan de moeren geen beetje aandraaien met de dop en de verlengstang. En raad eens, zelfs al kon ik de moer niet aandraaien, het klikgeluid is verdwenen. Het is al 2 dagen weg. Ik zal blijven observeren en updaten.