2017+ Chrysler Pacifica Minivan Forums banner
61 - 80 of 256 Posts
Vandaag de mijne vervangen. Hoewel het onder garantie valt met 14.000 mijl, woog de prijs van het onderdeel voor 16,49 op tegen het risico van COVID-blootstelling bij de dealer. Het kostte me 15 minuten om het onderdeel te vervangen. Heel simpel. Je hebt alleen een 7 mm-dop nodig om de twee schroeven voor het HVAC-vloerkanaal te verwijderen om het uit de weg te ruimen, en een 5,5 mm-dop om de twee servoschroeven te verwijderen.

owns 2021 Chrysler Pacifica Hybrid Pinnacle
  • Like
Reactions: DZ1
Een 1/4" aandrijving werkte voor mij, maar een kleine arm en pols helpen. Je moet wel voelen naar de kop, want je kunt hem niet zien. Ter referentie, op de tweede foto hierboven is het het linkerbovenste montagegat dat de blinde schroef heeft die verwijderd moet worden. Het linkeronderste gat is degene waarin een uitlijningspen past. De andere schroef die zichtbaar is als je op de grond staat, past in een gat dat net buiten beeld is in de rechteronderkant van die tweede foto.
Echter, nieuwe informatie!!!!!!!!!!!!!!!!!:
Herinner je je dat ik een fractie van een seconde gedempte oscillatie van de deur observeerde met de nieuwe servo bij het bewegen naar de middelste parkeerstand. Het is nog maar een maand geleden en ik hoor nu weer servo hunting. Deze keer is het een hogere frequentie, snellere oscillatie. Ik zal het dashboardkastje verwijderen om te zien of het dezelfde recirculatiedeur is en hier terugkoppelen. Als het hetzelfde probleem is, vermoed ik een slecht elektronisch driver / mechanisch mismatch ontwerp.

Een 1/4" aandrijving werkte voor mij, maar een kleine arm en pols helpt. Je moet de kop voelen, want je kunt hem niet zien. Ter referentie, op de tweede foto hierboven is het het linkerbovenste montagegat dat de blinde schroef heeft die verwijderd moet worden. Het linker onderste gat is degene waar een uitlijningspen in past. De andere schroef die zichtbaar is als je op de grond staat, past in een gat dat net buiten beeld is in de rechter benedenhoek van die tweede foto.
Echter, nieuwe informatie!!!!!!!!!!!!!!!!!:
Herinner je je dat ik een fractie van een seconde gedempte oscillatie van de deur observeerde met de nieuwe servo bij het bewegen naar de middelste parkeerstand. Het is nog maar een maand en ik hoor nu weer servo hunting. Deze keer is het een hogere frequentie, snellere oscillatie. Ik zal het dashboardkastje verwijderen om te zien of het dezelfde recirculatiedeur is en hier verslag uitbrengen. Als het hetzelfde probleem is, vermoed ik een slecht elektronisch driver / mechanisch mismatch ontwerp.
Hoe houdt jouw onderdeel zich? De mijne doet hetzelfde al de afgelopen maand. Ik sta op het punt het onderdeel te bestellen. Heeft iemand geprobeerd het oude onderdeel te demonteren en te kijken of het gewoon schoongemaakt moet worden of zoiets?

Hoe houdt uw onderdeel het vol? De mijne doet al een maand hetzelfde. Ik sta op het punt het onderdeel te bestellen. Heeft iemand geprobeerd het oude onderdeel te demonteren en te kijken of het gewoon schoongemaakt moet worden of iets dergelijks?
Heb geen problemen gehad sinds ik de mijne heb vervangen. De unit is waarschijnlijk verzegeld en zou kapot gaan bij het proberen het uit elkaar te halen. Het onderdeel is goedkoop, vervang het.

Heb geen problemen gehad sinds ik de mijne heb vervangen. De unit is verzegeld en zou waarschijnlijk kapot gaan als je hem probeert uit elkaar te halen. Het onderdeel is goedkoop, vervang het.
Nou, ik ben geen fan van het vervangen van een defect onderdeel door een ander defect onderdeel dat gewoon weer kapot gaat, maar ik zal het deze keer wel doen en er mee knutselen als ik de kans krijg. Het zou fijn zijn als we konden vaststellen wanneer deze begonnen te falen, en misschien een gerecycled exemplaar konden krijgen van een ouder model waarvan bekend is dat het betrouwbaarder is. Ik sta ook open voor het gebruik van aftermarket knockoffs als het fabrieksonderdeel bekend staat als rommel.

Welnu, ik ben geen fan van het vervangen van een defect onderdeel door een ander defect onderdeel dat gewoon weer kapot gaat, maar ik zal het deze keer wel doen en knutselen met het kapotte onderdeel als ik de kans krijg. Het zou fijn zijn als we konden vaststellen wanneer deze begonnen te falen, en misschien een gered exemplaar konden krijgen van een ouder model waarvan bekend is dat het betrouwbaarder is. Ik sta ook open voor het gebruik van aftermarket-namaakproducten als het fabrieksonderdeel bekend staat als rommel.
Waarom zou het vervangende onderdeel defect zijn?

Waarom zou het vervangende onderdeel defect zijn?
Ik ben er eindelijk aan toegekomen om de geborgen Chrysler die ik van een oudere auto had besteld te installeren om er een uit een andere batch te proberen te krijgen. Het had hetzelfde probleem. Ze zijn allemaal rommel. Ik heb een Dorman 604-054 besteld en zal die installeren. Het heeft een levenslange garantie. Als je het eenmaal hebt gedaan en weet waar de 2 schroeven zitten, duurt het maar een paar minuten. Het zal waarschijnlijk voor altijd meegaan.

Dank aan degenen die me voorgingen en dit probleem hebben beschreven. Ik heb vandaag onze actuator vervangen en het probleem is opgelost. Ik heb een korte video gemaakt waarin ik laat zien wat er gebeurt met een defecte actuator, hoe deze functioneert als hij goed werkt, en wat volgens mij een revisie van de onderdelen is (ik denk dat code 303 misschien een nieuwere revisie is dan 301). Sorry, ik heb niet veel moeite gedaan om de video te bewerken...

Dank aan degenen die me voorgingen en dit probleem hebben beschreven. Ik heb vandaag onze actuator vervangen en het probleem is opgelost. Ik heb een korte video gemaakt waarin ik laat zien wat er gebeurt met een slechte actuator, hoe deze functioneert als hij goed werkt, en wat volgens mij een revisie is van de onderdelen (ik denk dat code 303 misschien een nieuwere revisie is dan 301). Sorry, ik heb niet veel moeite gedaan om de video te bewerken...

Mijn busje had een 306 die defect was. Ik kocht een gebruikte 305 op eBay en die was al defect voordat ik hem kocht. Beide zouden oscilleren, zelfs zonder belasting als ze niet aan de deur waren bevestigd. Dus ik weet niet zeker of het revisienummer betekent dat ze het hebben opgelost. Ik zei F it en heb op dat moment gewoon een Dorman geplaatst. Dit is een zeldzame situatie waarin ik het gevoel had dat aftermarket waarschijnlijk beter is. Ik hoop dat je een behoorlijke levensduur uit je nieuwe onderdeel haalt. Laat het ons weten als het ooit faalt.

Ok, voeg me toe aan de lijst van degenen die de vervanging van dit onderdeel hebben voltooid - gisteravond voltooid. Ik kon de bovenste schroef vinden door ernaar te voelen en een zeer korte verlenging te gebruiken voor mijn 1/4 drive dopsleutel. Als je naar het nummer op mijn defecte onderdeel kijkt, staat er 16456810 op het defecte onderdeel, maar dat is niet het onderdeelnummer, het onderdeelnummer is 68164960 AA. De mijne was $25,54 uit de deur bij een lokale dealer voor mij. Persoonlijk vind ik dat Chrysler een cheque van $100 moet sturen naar iedereen hier die kan bewijzen dat ze dit overduidelijk defecte onderdeel of defecte ontwerp hebben vervangen, wat de reden ook mag zijn. De mijne is een 2018 met ongeveer 42.000 mijl op de bus. Ik bedank iedereen die heeft bijgedragen aan deze kennis. Het is geweldig om dit probleem opgelost / gerepareerd te hebben - het geluid maakte ons gek.

Weet iemand de specificatie van de schroeven die de actuator op zijn plaats houden? Ik heb er misschien een laten vallen tijdens het installeren van een vervangende eenheid... Trouwens, deze reparatie heeft ook het probleem voor ons opgelost. Bedankt!

Ik wil dit forum graag bedanken... Ik ben net lid geworden van dit forum! Toen ik dit probleem ook had en de dealer in eerste instantie niet kon helpen. De mijne is een Pacifica Hybrid uit 2019 en heeft DIT probleem NET gekregen, ongeveer in juni 2021... De dealer leek in eerste instantie niet erg geïnteresseerd om te helpen... Na het vinden van dit forum, met behulp van de hier gevonden terminologie, kon de technicus het geluid enigszins reproduceren. Het probleem is dat het het langdurige geluid lijkt te maken na ongeveer 20 minuten "stilzitten" en dan het openen van de deur het geluid "activeert", en dan heb je maar 2 minuten om het geluid op te vangen... Dan, stel ik me voor, zou je helemaal opnieuw moeten beginnen. Dit zou hartverscheurend zijn geweest als ik dit forum niet had gehad om het probleem te helpen lokaliseren.

Ik heb eindelijk de geredde Chrysler die ik van een oudere auto had besteld, geïnstalleerd om er een van een andere batch te proberen te krijgen. Het had hetzelfde probleem. Ze zijn allemaal rommel. Ik heb een Dorman 604-054 besteld en ga die installeren. Het heeft een levenslange garantie. Als je het eenmaal hebt gedaan en weet waar de 2 schroeven zitten, duurt het maar een paar minuten. Het zal waarschijnlijk voor altijd meegaan.
Mijn busje had een 306 die faalde. Ik kocht een geredde 305 op eBay en die was al defect voordat ik hem kocht. Beide zouden oscilleren, zelfs zonder belasting, wanneer ze niet aan de deur waren bevestigd. Dus ik weet niet zeker of het revisienummer betekent dat ze het hebben gerepareerd. Ik zei F het en zette gewoon een Dorman op dat punt. Dit is een zeldzame situatie waarin ik het gevoel had dat aftermarket waarschijnlijk beter is. Ik hoop dat je een behoorlijke levensduur uit je nieuwe onderdeel haalt. Laat ons weten of het ooit faalt.
Gefixed, maar faalt weer. NIET GEREPAREERD!!!
Ik heb de mijne in oktober 2020 vervangen (zie berichten 54, 55, 56, 59 en 63 in deze thread) door een nieuwe fabrieksactuator van de Chrysler-dealer. Een maand later uitte ik mijn bezorgdheid in bericht 63 dat de nieuwe actuator nauwelijks gedempt was en dat de oscillatie terug zou kunnen komen. Welnu, het is nu weer matig slecht en zoekt 10 seconden of langer bij het afsluiten.
Samenvattend:
Het jagende servogeluid is een recirculatiedeuractuator die zoekt naar zijn bevolen positie. Het is meestal merkbaar nadat de auto is uitgeschakeld en er geen ander geluid is om het te maskeren. Bij het afsluiten wordt de actuator naar zijn neutrale positie bevolen. Een defecte actuator "jaagt" of oscilleert rond de bevolen positie als gevolg van de verslechtering van het elektrische contact van de Pot (feedback) wisser in de actuator. Het kan en is op andere momenten voorgekomen. Het jagen kan minuten duren totdat het aandrijfcircuit wordt uitgeschakeld tijdens de normale uitschakelvolgorde van het voertuig of als de positiefeedbackpot willekeurig de door de bestuurder bevolen positie voldoet. Zodra het jagen erg genoeg wordt, kunnen duizenden cycli in korte tijd op de actuator worden geplaatst. (Voordat de mijne eindelijk werd vervangen, zou hij altijd een paar minuten jagen totdat de bestuurder werd uitgeschakeld tijdens de uitschakelvolgorde van het voertuig, en zou hij opnieuw worden geactiveerd wanneer de auto werd uitgeschakeld of de deur gewoon werd geopend).
Zoals Preebs78 opmerkte: "Het is de recirculator-actuator of beter bekend als de mengklep-actuator ... onderdeel # 6830967AA. Het kost minder dan $30 aan de balie bij de dealer en is zelfs goedkoper aftermarket.

Ik denk dat Ledlightguy gelijk heeft. Het originele fabrieksonderdeel en zelfs de fabrieksvervangende onderdelen zijn ROMMEL.
Ik zou geïnteresseerd zijn als iemand anders zijn fabrieksvervanging weer heeft zien falen, of hoe de Dorman 604-054 of andere aftermarket-vervanging het doet.

Ik heb eindelijk de geredde Chrysler geïnstalleerd die ik van een oudere auto had besteld om er een uit een andere batch te proberen te krijgen. Het had hetzelfde probleem. Ze zijn allemaal rommel. Ik heb een Dorman 604-054 besteld en ga die installeren. Het heeft een levenslange garantie. Als je het eenmaal hebt gedaan en weet waar de 2 schroeven zitten, duurt het maar een paar minuten. Het zal waarschijnlijk voor altijd meegaan.
Hoe presteert uw Dorman 604-054? Mijn dealervervanging faalt WEER.

Probleem opgelost Recirculatie Actuator

Onze 2108 Pacifica Hybrid voor de tweede keer naar de garage gebracht om een probleem met pomp- of inkjetprintergeluid van onder het dashboard aan de passagierskant op te lossen. De eerste keer kregen we te horen dat ze het allemaal doen. We zijn het daar niet mee eens, maar namen hem mee naar huis. Twee maanden later zien we de post op dit forum over hetzelfde probleem. Deze keer hebben we hem meegenomen en hen verteld waar ze moesten zoeken en wat het probleem zou kunnen zijn. Athens Landmark Dodge heeft het probleem deze keer opgelost!
Hier is de werkelijke bewoording van de reparatiefactuur zonder kosten (onder garantie 32000 mijl): Klant geeft aan dat hun EIS een tandwiel/slijpende geluid maakt van de rechterkant van het dashboard; servo jitter? Recirculatiedeur.

Geluid gedupliceerd, geluid gelokaliseerd, achter dashboard, paneel en dashboardkastje verwijderd, geconstateerd dat de recirculatiedeur op de helft fladdert. Wanneer het voertuig wordt uitgeschakeld, moet deze deur tot de helft open of dicht gaan. Hij kon het midden niet vinden en bleef daar maar heen en weer ratelen. Na het uitvoeren van een elektrische test om te zien of de actuator defect was of dat de regeleenheid de oorzaak was, werd vastgesteld dat de actuator het probleem veroorzaakte. Recirculatie-actuator vervangen om te corrigeren. Geluid niet langer aanwezig.

Dus ik hoop dat dit andere mensen met dit probleem helpt om het op te lossen voordat uw voertuig uit de garantie valt. Dus het was de recirculatie-actuator zoals eerder in deze string beschreven, maar dit is de eerste post waarvan ik op de hoogte ben waar het probleem is opgelost. Mijn excuses als het al elders is geplaatst.
Dus je bent een tijdreiziger? Ik had niet gedacht dat de 2108's al een tijdje uit zouden zijn. Hahaha
Hoe dan ook, ik ben net even langsgekomen om te posten dat mijn 2020 Hybrid hetzelfde probleem heeft, dus het is nog niet opgelost. Ik denk dat ze denken dat de meeste mensen het zullen negeren, maar het is voor mij te irritant. Gaat maandag naar binnen.

Dit is een heel goede thread om te volgen, aangezien het erop lijkt dat FCA het probleem van een slecht gemaakte mengklep-actuator nooit echt heeft opgelost, aangezien de Mopar-vervanging niet anders is dan die in de fabriek is geïnstalleerd, wat betekent dat deze ook snel genoeg zal falen, en de Dorman aftermarket-eenheid is degene die je moet gebruiken als vervanging om het probleem daadwerkelijk op te lossen.

Dit onderdeel doet het ook niet goed in ons gasmodel uit 2018. Ik kwam deze thread tegen tijdens het zoeken naar info. Ik heb net het Dorman-onderdeel (604-054) besteld bij RockAuto voor iets meer dan $18 inclusief verzendkosten. Ik ben over het algemeen geen fan van Dorman-onderdelen, maar ik dacht dat ik het wel zou proberen nadat ik had gelezen over herhaalde storingen van het OEM-onderdeel. Ik zal het waarschijnlijk volgend weekend laten installeren. Ik zal een follow-up geven nadat ik het heb laten installeren.

Dit is een erg goede thread om te volgen, aangezien het erop lijkt dat FCA het probleem van een slecht gemaakte mengklep-actuator nooit echt heeft opgelost, aangezien de Mopar-vervanging niet anders is dan degene die in de fabriek is geïnstalleerd, wat betekent dat deze ook snel genoeg zal falen, en de Dorman aftermarket-eenheid is degene die je moet gebruiken als vervanging om het probleem daadwerkelijk op te lossen.
Ik ben het eens. Maar de fysieke mengklep is een geweldig ontwerp. Het is de actuator ervoor en/of de elektronische driver die het probleem vormen. De oscillatie is typisch voor een ongedempt systeem waarvan de elektronische driver en actuator niet goed op elkaar zijn "afgestemd", of de actuator zelf een slechte potentiometerconstructie heeft. Aangezien deze actuator prima functioneert in veel andere voertuigtoepassingen, geloof ik dat eerstgenoemde de schuldige is (de elektronische driver is niet correct ontworpen voor de actuatordynamiek en overschrijdt zijn doelpositie, waardoor aandrijving in de tegenovergestelde richting vereist is, herhaal). Het falen van de actuator is slechts een symptoom van slijtage wanneer je er veel te veel cycli op uitvoert. De actuatorslijtage verergert het probleem wanneer het potentiometersignaal ruisig wordt door de slijtage.

61 - 80 of 256 Posts