2017+ Chrysler Pacifica Minivan Forums banner

Service trans persrem bij stilstand, sleutel uit contact om parkeerstand in te schakelen - Chrysler Pacifica 2018

1 reading
23K views 20 replies 11 participants last post by  Khayes  
#1 ·
Hallo mensen,
Ik heb een probleem met mijn Pacifica 2018. Gisteren ging ik na het rijden in de P-stand en zag ik dit:
“service trans rem indrukken als de motor is uitgeschakeld om de parkeerstand in te schakelen”
De P knippert en kan niet in de parkeerstand komen. Als ik de auto uitzet en dan weer aanzet, brandt het P-lampje.
PS. R, N, D werken prima. Ik kan rijden, maar het probleem is als ik mijn auto wil parkeren.
Iemand een probleem zoals ik? Oplossingen hiervoor?
Bedankt voor het advies!
Jakub
45607

#3 ·
Het lijkt erop dat u nog garantie heeft. De transmissie is gedekt tot 100 km. Breng hem naar de dealer en laat hem repareren. Als u servicekosten moet betalen, raad ik u aan deze te betalen. Als de transmissie beschadigd is, is deze gedekt.
Bedankt voor uw advies, maar ik ben bang dat ik geen garantie heb, omdat ik in Polen woon en hier een auto gebruik. Garantie geldt alleen in Canada en de VS, denk ik.

#4 ·
Hallo mensen,
Ik heb een probleem met mijn Pacifica 2018. Gisteren na het rijden ging ik in de P-stand en zag ik dit:
“service trans press brake when stopped key off engine to engage park”
De P knippert en kan niet in Park. Als ik de auto uitzet en dan aanzet, brandt het P-lampje.
PS. R, N, D werken allemaal prima. Ik kan rijden, maar het probleem is als ik mijn auto wil parkeren.
Iemand een probleem zoals ik? Oplossingen hiervoor?
Bedankt voor het advies!
Jakub
View attachment 45607
Is het een benzinebus?

Is er een plek om software-updates voor uw bus te krijgen?

Het gemakkelijkste om te controleren is de staat van de batterijen, want als ze leeg zijn of er een leeg is, kan deze de andere naar beneden halen. Een lege of lege batterij kan ook ongerelateerde berichten op het touchscreen geven.

Er zijn een paar forumleden in Polen en Duitsland met wie u contact kunt opnemen voor dingen die in Europa anders zijn.
@Darek Polen
@Tomek1962 Duitsland

#6 ·
Is het een gasbus?

Is er een plek om software-updates voor uw bus te krijgen?

Het gemakkelijkste om te controleren is de staat van de batterijen, want als ze leeg zijn of er een dood is, kan deze de andere meenemen. Een lege of dode batterij kan ook ongerelateerde berichten op het touchscreen geven.

Er zijn een paar forumleden in Polen en Duitsland met wie u contact kunt opnemen voor dingen die anders zijn in Europa.
@Darek Polen
@Tomek1962 Duitsland
Bedankt voor uw antwoord.
Ja, het is een gasversie 3,6l.
Ik heb nieuwe batterijen, dus ik denk dat het geen probleem met hen is.
Ik wil eraan toevoegen dat wanneer ik de motor uitschakel vanuit de neutrale positie, de motor uitschakelt en de versnellingspook automatisch naar de parkeerstand gaat. Maar als ik in de parkeerstand wil gaan als de motor aan staat, dan zie ik deze melding en de "P" knippert.
Weet niet waarom... het is echt raar.

#7 · (Edited)
Als u zeker weet dat de batterijen goed zijn, zou ik een slechte versnellingspook verdenken. Ik denk dat dat het echt alles kan zijn, afgezien van het feit dat de PCM of TCM een update nodig heeft. De versnellingspook en de rand eromheen kunnen als één geheel met een trimtool worden verwijderd. Ik zou proberen de versnellingspook te verwijderen en de stekker die ernaartoe gaat weer aan te sluiten en te kijken wat er gebeurt. Ik zou ook proberen beide batterijen even los te koppelen om de boel te resetten.

U heeft op dit moment niets te verliezen door deze suggesties te proberen.

• Like
Reactions: thclimer
#8 ·
Bel Chrysler in Polen. Overal waar deze auto wordt verkocht, moeten ze de garantie nakomen, zelfs als je hem tweedehands hebt gekocht. Het is een fabrieksgarantie. Als je hem tweedehands hebt gekocht van een dealer of particulier, zou de auto onder garantie van Chrysler moeten vallen, ongeacht de nieuwe eigenaar. Het kan geen kwaad om het te proberen. Heb je ook je AUX-accu vervangen, die zich naast de hoofdaccu bevindt? Dat is meestal het grootste probleem met al deze codes die verschijnen. Is dit gebeurd nadat je je hoofdaccu hebt vervangen?

Controleer de transmissievloeistof om er zeker van te zijn dat deze is bijgevuld.

Verwijder de accu, wacht 10 minuten en probeer een harde reset. Kan een storing zijn. Voel je dat de bus hard schakelt tijdens het rijden?

#9 ·
Bel Chrysler in Polen, waar deze auto ook wordt verkocht, ze moeten de garantie nakomen, zelfs als je hem gebruikt hebt gekocht. Het is een fabrieksgarantie. Als je hem gebruikt hebt gekocht van een dealer of particulier, zou de auto onder garantie van Chrysler moeten vallen, ongeacht de nieuwe eigenaar. Het kan geen kwaad om het te proberen. Heb je ook je AUX-accu vervangen, die zich naast de hoofdaccu bevindt? Dat is meestal het grootste probleem met al deze codes die verschijnen. Is dit gebeurd nadat je je hoofdaccu hebt vervangen?

Controleer de transmissievloeistof om er zeker van te zijn dat deze is bijgevuld.

Verwijder de accu, wacht 10 minuten en probeer een harde reset. Kan een storing zijn. Voel je dat de bus hard schakelt tijdens het rijden?
De fabrieksgarantie vervalt in feite zodra deze in een ander land is geregistreerd dan het land waarin hij is gekocht. Op basis van de kilometerstand zijn ze sowieso niet meer onder garantie.

• Like
Reactions: DoninDel
#12 ·
Hallo mensen,
Ik heb een probleem met mijn Pacifica 2018. Gisteren na het rijden ging ik in de P-positie en ik zag dit:
“service trans press brake when stopped key off engine to engage park”
De P knippert en kan niet in Park komen. Als ik de auto uitzet en dan aanzet, brandt het P-lampje.
PS. R, N, D werkt prima allemaal. Ik kan rijden, maar het probleem is als ik mijn auto wil parkeren.
Iemand die hetzelfde probleem heeft als ik? Oplossingen hiervoor?
bedankt voor het advies!
Jakub
View attachment 45607
heb dit vandaag net meegemaakt. Parkeerde de Pinnacle Hybrid op een steile heuvel op mijn oprit en ik koos het steilste deel om te parkeren. Ik voelde de bus een paar centimeter terugrollen en/of ik denk dat ik de versnellingspook te snel in de parkeerstand heb gezet, kortom... beide accupolen in het achterste gedeelte van de bus losgekoppeld (12v startaccu) en de bus ging terug in de parkeerstand en alles is in orde. Ik heb vandaag ook de snelheidsbegrenzer-sleutel gebruikt, wat ik normaal gesproken niet doe of liever niet... een beetje verbijsterd

#13 ·
heb dit vandaag net meegemaakt. Parkeerde de Pinnacle Hybrid op een steile heuvel op mijn oprit en koos het steilste deel om te parkeren. Ik voelde de bus een paar centimeter terugrollen en/of ik denk dat ik de versnellingspook te snel in de parkeerstand heb gezet, kortom... beide accupolen in het achterste gedeelte van de bus losgekoppeld (12v startaccu) en de bus ging weer in de parkeerstand en alles is in orde. Ik heb vandaag ook de snelheidsbegrenzer-sleutel gebruikt, wat ik normaal gesproken niet doe of liever niet... een beetje verbijsterd
Bedankt voor de suggestie voor @jakubchojnacki93. Zijn bus is op benzine, dus de accu's zouden voorin zitten, maar de oplossing kan nog steeds werken.

Voor info over Keysense (snelheid, volume, etc. begrenzer fob) zoek in de handleiding (download van de Mopar website) of forum threads.

#15 ·
Hallo mensen, ik heb een probleem met mijn Pacifica 2018. Gisteren na het rijden ging ik in de P-positie en ik zag dit: “service trans druk op de rem als je stopt, sleutel uit, motor uit om parkeren in te schakelen” De P knippert en kan niet in Park. Als ik de auto uitzet en dan aanzet, gaat het P-lampje branden. PS. R, N, D werken allemaal prima. Ik kan rijden, maar het probleem is als ik mijn auto wil parkeren. Heeft iemand een probleem zoals ik? Oplossingen hiervoor? Bedankt voor het advies! Jakub View attachment 45607
Hallo Jakub, ben je er ooit achter gekomen wat dit betekende? De mijne ging net aan nadat ik mijn remmen had vervangen.