2017+ Chrysler Pacifica Minivan Forums banner

Stow-N-Go-stoel kan niet worden opgeborgen

13K views 19 replies 14 participants last post by  Clint  
#1 ·
Dus, een van mijn twee Stow-n-Go-stoelen op de tweede rij wil niet opbergen. De rugleuning gaat nog steeds naar voren en de hoofdsteun zakt naar beneden, maar de stoelbasis beweegt niet of gaat niet in de vloer.

Ik heb met beide stoelen gespeeld en het is absoluut een elektromechanisch ontgrendelingsmechanisme, niet alleen een mechanische ontgrendeling. Wanneer je langzaam aan de opbergriem aan de achterkant van de stoel trekt, bereik je uiteindelijk een punt waarop een solenoïde of een ander mechanisme inschakelt/uitschakelt, waardoor de stoel vanuit de omhoogstaande vaste positie kan bewegen. Op de stoel die opbergt, werkt het prima. Op de defecte stoel is er een HEEL zacht klikgeluid, alsof een solenoïde niet genoeg stroom heeft om te activeren.

Ik heb een uitgebreide garantie voor mijn Pacifica die zogenaamd van bumper tot bumper is - deze dekt alle elektrische systemen, dus aangezien dit mechanisme elektromechanisch is, denk ik dat het gedekt zou moeten zijn. Ik neem aan dat ik beter af ben door de $100 eigen bijdrage te betalen en het door de dealer te laten repareren dan er zelf mee te knoeien. Heb ik het mis? Is er een eenvoudige oplossing waar ik niet van op de hoogte ben?

Bewerken: Ik heb geprobeerd de forums te doorzoeken en heb niets gezien dat overdreven leek op wat ik ervaar. Ik heb misschien een onderwerp gemist, maar ik heb 4 kinderen, daarom heb ik niet alleen niet de hele dag de tijd om te zoeken, maar ook waarom ik überhaupt in een Pacifica rijd.

#2 · (Edited)
Ik heb net met de mijne gespeeld en gekeken - ik trek gewoon aan de stoffen hendel van de Stow-n-go en de stoel draait naar voren en komt vrij en de rugleuning komt omhoog. Ik keek onder de stoel en er loopt inderdaad een elektrische kabel omhoog in de stoel - ik had gedacht dat het puur mechanisch was.
U heeft mogelijk een elektrisch probleem - niet gemakkelijk te inspecteren, vooral als de stoel niet naar voren kan draaien.
Ik heb ook dit forum doorzocht en geen threads gevonden met een probleem zoals het uwe.
Sorry.

• Like
Reactions: jongri
#3 ·
Ik heb net met de mijne gespeeld en gekeken - ik trek gewoon aan de stoffen hendel van de Stow-n-go en de stoel draait naar voren en komt los en de rugleuning komt omhoog. Ik keek onder de stoel en er loopt inderdaad een elektrische kabel omhoog in de stoel - ik had gedacht dat het puur mechanisch was.
Je hebt misschien een elektrisch probleem - niet gemakkelijk te inspecteren, vooral als de stoel niet naar voren kan draaien.
Ik heb ook dit forum doorzocht en geen threads gevonden met een probleem zoals het jouwe.
Sorry.
Heb je verwarmde stoelen op de 2e rij? Daar zouden de draden voor kunnen zijn.

#6 ·
Dus, een van mijn twee stoelen van de tweede rij met stow-n-go gaat niet in de opbergstand. De rugleuning gaat nog steeds naar voren en de hoofdsteun zakt naar beneden, maar de stoelbasis beweegt niet of gaat niet in de vloer.

Ik heb met beide stoelen gespeeld en het is absoluut een elektromechanisch ontgrendelingsmechanisme, niet alleen een mechanische ontgrendeling. Wanneer je langzaam aan de opbergriem aan de achterkant van de stoel trekt, bereikt deze uiteindelijk een punt waarop een solenoïde of een ander mechanisme inschakelt/uitschakelt, waardoor de stoel uit de omhoogstaande vaste positie kan bewegen. Op de stoel die wel in de opbergstand gaat, werkt het prima. Op de defecte stoel is een HEEL zacht klikgeluid te horen, alsof een solenoïde niet genoeg stroom heeft om te activeren.

Ik heb een verlengde garantie voor mijn Pacifica die zogenaamd van bumper tot bumper is - deze dekt alle elektrische systemen, dus aangezien dit mechanisme elektromechanisch is, denk ik dat het gedekt zou moeten zijn. Ik neem aan dat ik beter af ben met het betalen van de $100 eigen bijdrage en het door de dealer te laten repareren dan er zelf mee te rommelen. Heb ik het mis? Is er een eenvoudige oplossing waar ik niet van op de hoogte ben?

Edit: Ik heb geprobeerd de forums te doorzoeken en heb niets gezien dat overdreven leek op wat ik ervaar. Misschien heb ik een onderwerp gemist, maar ik heb 4 kinderen, daarom heb ik niet alleen niet de hele dag de tijd om te zoeken, maar daarom rijd ik ook een Pacifica. :cool:
Hallo en een prettig weekend!

Het spijt ons te horen over uw zorgen over de stow-n-go stoel. Als u ervoor kiest om uw dealer te bezoeken in verband met deze kwestie, raden wij u aan ons een DM te sturen. We zijn er altijd om te luisteren.

Hannah
Chrysler Cares

#7 ·
Hallo @IUsedToBeCool! Ik heb een vergelijkbaar probleem met mijn rechterkant (passagierskant) tweede rij Stow 'n Go stoel in mijn 2020 Limited. Ik ben er vrij zeker van dat het mechanisme volledig mechanisch is, geen solenoïden betrokken - maar vrij complexe kabels, enz. De fabriekshandleiding van Mopar, die ik van Tech Authority heb gekocht, helpt niet, behalve een kleine aanwijzing over een ontgrendeling die mogelijk kan helpen bij uw specifieke probleem. Een kleine, ongeveer 1/4 inch of 7 mm vierkante as aan de binnenboord (naar het midden van het voertuig) draaipunt onder de vloer kan het vouwmechanisme voor de stoel ontgrendelen. Probeer die as te draaien om te zien of uw stoelmechanisme begint te werken.

Het draaien van die as heeft mijn probleem, dat nog steeds bestaat, niet geholpen. Mijn rechter tweede rij Stow 'n Go klapt wel omlaag in de vloerdepressie, maar niet helemaal. Het voltooit de compressie en vergrendeling niet volledig, en blijft ongeveer een inch boven volledig ingedrukt en vergrendeld. Dus het opvouwbare vloerpaneel dat het zou moeten bedekken, vergrendelt ook niet. Ik heb de bus sinds nieuw (november 2019) en het WERKTE vroeger prima. Nu, een paar maanden en kilometers na de bumper-to-bumper garantie, zal het niet volledig opbergen.

Oh, en mijn 2020 Limited heeft verwarmde stoelen op de tweede rij, ik wed dat de uwe dat ook heeft, daarom zitten er draden.

Succes!

#14 ·
Hallo @IUsedToBeCool !

Ik heb een vergelijkbaar probleem met mijn rechterkant (passagierskant) tweede rij Stow 'n Go-stoel in mijn 2020 Limited. Ik ben er vrij zeker van dat het mechanisme volledig mechanisch is, geen solenoïden betrokken - maar vrij complexe kabels, enz. De fabriekshandleiding van Mopar die ik van Tech Authority heb gekocht, is geen hulp, behalve een kleine aanwijzing over een ontgrendeling die uw specifieke probleem zou kunnen helpen. Een kleine, ongeveer 1/4 inch of 7 mm vierkante as op het inboard (naar het midden van het voertuig) draaipunt onder de vloer kan het vouwmechanisme voor de stoel ontgrendelen. Probeer die as te draaien om te zien of uw stoelmechanisme begint te werken.

Het draaien van die as heeft mijn probleem niet geholpen, dat nog steeds bestaat. Mijn rechterkant tweede rij Stow 'n Go klapt wel naar beneden in de vloerdepressie, maar niet helemaal. Het voltooit de compressie en vergrendeling niet, en blijft ongeveer een inch boven volledig ingedrukt en vergrendeld. Dus het opvouwbare vloerpaneel dat het zou moeten bedekken, vergrendelt ook niet. Ik heb de bus sinds nieuw (november 2019) en hij WERKTE vroeger prima. Nu, een paar maanden en kilometers na de garantie, kan hij niet volledig worden opgeborgen.

Oh, en mijn 2020 Limited heeft verwarmde stoelen op de tweede rij, ik wed dat die van jou ook, daarom zitten er draden.

Succes!
Ik heb hetzelfde, Clint, de mijne is de bestuurderskant, tweede rij. Hij vergrendelt niet en als ik mijn gewicht gebruik om hem naar beneden te duwen, lijkt hij op een punt aan de rechterkant te "wiebelen". Ik heb wat babypoeder gebruikt om te controleren of dit het punt is dat contact maakt en de stoel ongeveer 3/4" boven de rest van de vloer houdt. Toen ik de onderkant van de bus bekeek, kon ik zien dat ze hem waarschijnlijk op de bodem hebben laten komen of over iets zijn gereden. Ik ga de vloer weer in positie duwen met een BFH.

#9 ·
Ik heb hetzelfde probleem met beide middelste stoelen in een 2015 T&C die ik net heb gekocht. Ik heb een YouTube-video gevonden over het vervangen van de 3 kabels die het slot bedienen. Lijkt een vrij veelvoorkomend probleem te zijn. Dealers verkopen de kabelsets.
Bedankt @mkofski! Verwijst u naar deze YouTube-video:
?

Ik heb me afgevraagd of dat een oplossing zou kunnen zijn, maar ik weet niet hoe vergelijkbaar of niet vergelijkbaar het Stow 'n Go-stoelmechanisme van de tweede rij van de Pacifica zou kunnen zijn met die eerdere generatie. Tot nu toe heb ik geleefd met de stoel die niet helemaal opgeborgen is en de vloer die niet vlak is. Maar ik sta op het punt om naar een dealer te gaan om hun verhaal te horen.

Nogmaals bedankt! (P.S. - Heeft u de andere, eerdere Chrysler Minivan-discussieborden bekeken? Dit is echt voor de Pacifica "van" vanaf 2017. Een HEEL veel geschiedenis daar over eerdere generaties.)(Zie: 5th Generation Chrysler Minivans: 2008-2020)

#10 ·
Ja, dat is de video. Ik weet niet zeker of de Stow and Go hetzelfde is, maar ik denk dat het een goede gok is dat het zo is. Ik heb de T&C pas 2 dagen geleden gekocht, dus ik breng hem terug naar de dealer om te kijken of ze het kunnen repareren. Ik weet dat ik hem uit elkaar kan halen, maar hem weer in elkaar zetten kan een probleem zijn. Succes.

#12 ·
Ja, dat is de video. Ik weet niet zeker of de stow and go hetzelfde is, maar ik denk dat het een goede gok is dat het zo is. Ik heb de T&C pas 2 dagen geleden gekocht, dus ik breng hem terug naar de dealer om te zien of ze het zullen repareren. Ik weet dat ik hem uit elkaar kan halen, maar hem weer in elkaar zetten kan een probleem zijn. Succes.
Maak foto's terwijl je bezig bent. Op die manier heb je een overzicht van wat waar zat.

#13 ·
Dus, een van mijn twee stoelen op de tweede rij die opgeborgen kunnen worden, kan niet worden opgeborgen. De rugleuning gaat nog steeds naar voren en de hoofdsteun zakt naar beneden, maar de stoelbasis beweegt niet of gaat niet in de vloer.

Ik heb met beide stoelen gespeeld en het is absoluut een elektromechanisch ontgrendelingsmechanisme, niet zomaar een mechanische ontgrendeling. Wanneer je langzaam aan de opbergriem aan de achterkant van de stoel trekt, bereikt deze uiteindelijk een punt waarop een solenoïde of een ander mechanisme inschakelt/uitschakelt, waardoor de stoel uit de omhoogstaande vaste positie kan bewegen. Op de stoel die wel opgeborgen kan worden, werkt het prima. Op de defecte stoel is een HEEL zacht klikgeluid te horen, alsof een solenoïde niet genoeg stroom heeft om te activeren.

Ik heb een uitgebreide garantie voor mijn Pacifica die zogenaamd van bumper tot bumper is - deze dekt alle elektrische systemen, dus aangezien dit mechanisme elektromechanisch is, denk ik dat het gedekt zou moeten zijn. Ik neem aan dat ik beter af ben met het betalen van de $100 eigen bijdrage en het door de dealer te laten repareren dan er zelf mee te rommelen. Heb ik het mis? Is er een eenvoudige oplossing waar ik niet van op de hoogte ben?

Edit: Ik heb geprobeerd de forums te doorzoeken en zag niets dat overdreven leek op wat ik ervaar. Misschien heb ik een onderwerp gemist, maar ik heb 4 kinderen, daarom heb ik niet alleen niet de hele dag de tijd om te zoeken, maar daarom rijd ik ook een Pacifica. :cool:
Er is zeker een soort ontgrendelingssolenoïde die je kunt horen. Er zijn zelfs zekeringen voor vermeld, ik geloof zekering 19 en 21. Ik heb hetzelfde probleem met een van mijn stoelen. Als ik het uitzoek, laat ik het je weten.

#16 ·
Ik ben een onafhankelijke monteur die dit probleem diagnosticeert, onderzoek heeft me hier gebracht. Er zit in feite een elektrische ontgrendelingssolenoïde in de vloer achter de stoelen die wordt bestuurd door een schakelaar die zich in de stoel zelf bevindt en wordt omgeschakeld wanneer je aan de riem trekt. Ik heb in mijn geval bevestigd dat de solenoïde functioneert wanneer +12V wordt gebridged naar de signaaldraad bij de solenoïde. Ik heb dus een probleem met de stoelschakelaar. Probleem is dat ik nu de stoel moet demonteren om toegang te krijgen tot de schakelaar en deze te testen/vervangen.