2017+ Chrysler Pacifica Minivan Forums banner

Schildpaddeloze modus?

698 views 11 replies 3 participants last post by  Mobley  
#1 ·
Onze excuses als dit al uitgebreid aan bod is gekomen. Onze 2021 Pacifica Hybrid stopte plotseling met rijden op de snelweg, verloor alle vermogen en vertraagde snel. We konden naar de kant van de snelweg rijden en probeerden een paar conservatieve dingen (uitschakelen, laten rusten, de deuren openen en sluiten, enz.). Maar elke keer als we hem startten, konden we maar ongeveer 3 km/u rijden en schudde hij een beetje terwijl hij dat deed. Achteruitrijden was geen probleem. We hebben hem naar onze dealer laten slepen en hij wordt ergens in de komende 2-3 weken bekeken! We hebben tijdens het hele proces helemaal geen waarschuwingslampjes, indicatoren of schildpadden etc. gezien! Enige inzichten over wat dit zou kunnen zijn? Bedankt!

#3 ·
Excuses als dit al uitgebreid aan bod is gekomen. Onze 2021 Pacifica Hybrid stopte plotseling met rijden op de snelweg, verloor alle vermogen en vertraagde snel. We konden naar de kant van de snelweg rijden en probeerden een paar conservatieve dingen (uitschakelen, laten rusten, de deuren openen en sluiten, enz.). Maar elke keer dat we hem startten, konden we maar ongeveer 3 km/u rijden en schudde hij een beetje terwijl we dat deden. Achteruit rijden was geen probleem. We hebben hem naar onze dealer laten slepen en hij wordt ergens in de komende 2-3 weken bekeken!

We hebben tijdens het hele proces helemaal geen waarschuwingslampjes, indicatoren of schildpadden etc. gezien! Enige inzichten over wat dit zou kunnen zijn?
Bedankt!
Zonder DTC's is het een gokspel.

Mogelijke oorzaken zijn:
Uw 12-volt batterij is mogelijk defect geraakt, waardoor storingen optreden als gevolg van een lage spanning.

Failed CAN bus star connector 2017 hybrid | 2017+ Chrysler Pacifica Minivan Forums

Slechte aarde/n.

Defecte PIM, maar had de rode moersleutel en de waarschuwing voor hybride systemen in het instrumentenpaneel moeten krijgen.

Defecte transmissie, maar ik heb nog niet gehoord dat ze schudden. Als de transmissie defect raakt, ontvangt u meestal het bericht 'voertuig wordt binnenkort uitgeschakeld' in het instrumentenpaneel.

owns 2021 Chrysler Pacifica Hybrid Pinnacle
  • Like
Reactions: 6Gen
#4 ·
Bedankt voor de informatie. Ik meld me weer als ze de kans hebben gehad om ernaar te kijken... over ongeveer 16 dagen! Dit is de tweede keer dat deze bus wekenlang op de parkeerplaats staat (de eerste keer was met het defect van de batterijkoelvloeistofverwarming). Het vreemde is dat we het, ondanks de ongemakken die het heeft veroorzaakt, zowel mijn vrouw als ik nog steeds leuk vinden! Misschien moeten we overwegen om te upgraden als de 2025 betrouwbaarder blijkt te zijn.

#5 ·
#6 ·
Nou, de dealer heeft naar onze auto gekeken. Nadat hij op de snelweg was uitgevallen en 3 weken op hun terrein had gestaan, heeft hij zich blijkbaar zelf gerepareerd, want ze belden om me te vertellen dat ze er niets mis mee konden vinden! Ik zei dat ik dat vreemd vond, want toen ik hem achterliet, haalde hij maximaal 3 km/u! Toen belden ze terug om te zeggen dat ze een firmware-upgrade hadden uitgevoerd en een waarschuwing over snelheid hadden gereset? Toen we hem ophaalden, gaven ze ons de sleutels, dus we kregen nooit papierwerk of iets over wat ze hadden gedaan... het lijkt prima te rijden, maar ik ben absoluut nerveus over het zomerse autoreisseizoen!

#7 ·
....en het werkte weer niet! Mijn vrouw reed naar ons huis en het verloor alle stroom. De batterij (die ongeveer 40% had) ging plotseling naar < 1% en verloor alle voorwaartse beweging. Deze keer kon hij niet meer achteruit rijden. Ik kon hem naar de bodem van onze heuvel en de kant van de weg laten drijven. Uiteraard zullen we hem terug naar de dealer moeten slepen (misschien voor een verblijf van 3 weken om ernaar te kijken!). Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Misschien kan ik de dealer in de goede richting sturen. Bij voorbaat dank!

#8 ·
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Misschien kan ik de dealer in de goede richting sturen. Bij voorbaat dank!
Niet zonder DTC-info.

#11 ·
Ik haal hem vandaag weer op bij de dealer. Helaas konden ze geen problemen detecteren, dus ik ben bang dat dit nog niet voorbij is. Op de een of andere manier kunnen ze de zaken resetten om de voorwaartse beweging te herstellen, maar ik weet niet zeker wat ze doen? (Ik zal om een ​​serviceregistratie vragen). Er zijn me een paar dingen opgevallen, maar ik weet niet zeker of ze het nastreven waard zijn of niet:

1. We hebben wat kleine schade aan de voorbumper en dat stuk is iets losgeraakt. Misschien is een sensor defect? (Maar ik zou denken dat we een soort dashboardindicator zouden krijgen)
2. We hebben een brute winter gehad - misschien functioneert de 12V-batterij daardoor niet goed, maar zouden we dan niet ook andere merkbare problemen hebben?
3. De levensduur van de batterij is afgenomen en ik merk dat het gedrag van de auto met betrekking tot de hybride- en elektrische modus is veranderd (vroeger kon ik hem in de hybride modus "dwingen" door de verwarming of de ventilator boven de 3 te zetten - nu blijft hij in de elektrische modus, zelfs als ik dat doe). Ik vermeld het omdat beide keren dat de bus ermee stopte, de batterij ~40% aangaf en toen plotseling naar <1% ging en we alle voorwaartse beweging verloren. Het is misschien een probleem met het schakelen tussen de elektrische en hybride modi?

Sorry, ik weet dat het waarschijnlijk vrij nutteloos is om iemand te helpen die zo onwetend is als ik, zonder foutcodes of diagnostische codes, maar ik heb het gevoel dat ik een paar aanwijzingen nodig heb om onze dealer te begeleiden!

#12 ·
Ok - Ik kon de servicerecords van de twee bezoeken tot nu toe ophalen: 1. Bij de eerste vonden ze DTC's voor HCP EN PCM (U0415-00, U1852-00, U140A, U1409). Ze pasten vervolgens updates toe voor HCP, AHCP en BRCM en resetten deze modules. De bestelwagen ontwikkelde vervolgens een CEL en ze vonden een DTC voor een snelheidssensor van het voorwiel. Ze verwijderden de sensor en bevestigden hem opnieuw zonder problemen en resetten de antiblokkeersysteemmodule. 2. Bij het tweede bezoek konden ze echter helemaal geen DTC's of problemen vinden! We kregen de bestelwagen gisteren en ik heb hem opgeladen en (op hun suggestie) ben ik ermee door de buurt gereden totdat de batterij leeg was en er waren helemaal geen problemen. De enige "afwijking" die ik opmerkte, is dat de kalibratie van de batterij misschien niet zo nauwkeurig is (hij daalt in een paar minuten van 100% naar 80%, maar blijft dan veel langer in de 80% en daalt dan sneller, enz.). Verder blijft hij, zelfs met de verwarming voluit, in de elektrische modus (nogmaals, ik weet niet zeker of dat een "fout" op zich is, maar gewoon anders dan hoe hij zich vroeger gedroeg, omdat hij op dat moment naar de ICE zou overschakelen). Ten slotte, en hier heb ik nog nooit op gelet, zodra de batterij leeg was (uur met een batterij <1%). Maar misschien is dit wel verwacht gedrag?