2017+ Chrysler Pacifica Minivan Forums banner

Motorstoringslampje brandt constant

3 reading
16K views 13 replies 13 participants last post by  ThisSuckersElectrical  
#1 ·
Heeft iemand anders dit probleem? Ik heb een Chrysler Pacifica hybride limited uit 2021 waarbij sinds bijna het begin van mijn bezit het controlelampje van de motor constant brandt. Ik breng hem naar de dealer en ze vertellen me dat het een spooklampje is dat geen codes opslaat en dat er geen reden is waarom het aan zou moeten staan en dat ik gewoon door moet blijven rijden. Het gaat misschien een uur of twee uit of misschien zelfs een dag of twee en dan gaat het meteen weer aan. Dus ik breng hem terug naar de dealer en ze vertellen me weer dat ze niets verkeerds kunnen vinden, dat de opgeslagen codes niet bestaan en dat het een spooklampje is. Ik raak erg gefrustreerd door het gebrek aan reactie van de dealer en ik heb een bericht gelezen over iemand anders die een soortgelijk probleem heeft en ik ben ook bereid om de citroenwet in te roepen. Een gloednieuw voertuig zou deze problemen niet moeten hebben. Het is niet het eerste jaar dat ze met het hybride model zijn gekomen, ze zijn er al vele jaren. Wat is het probleem en waarom kunnen jullie het niet oplossen? Ik ben het zat om mijn tijd te besteden aan het zitten bij de dealer en te wachten tot ze erachter komen wat er met ons aan de hand is en heen en weer te gaan, terwijl ik mijn tijd zou moeten besteden aan het genieten van mijn gloednieuwe voertuig dat pas vijf maanden oud is. Kan iemand een oplossing bieden?

#3 ·
Nee, het rijdt prima, het heeft nooit problemen gehad met rijden, het is alleen het controlelampje van de motor dat steeds aangaat en het blijft zeggen 'service laadsysteem', maar als ik het naar de dealer breng, kunnen ze nooit iets vinden dat niet in orde is, ze blijven zeggen dat de code niet wordt opgeslagen en dat het een spookcode is, en het is heel erg irritant, en ik ben erg gefrustreerd, en mijn auto is letterlijk zes maanden oud. Eerst merkte ik dat het controlelampje van de motor aanging wanneer ik hem langer dan nodig voor de volledige lading aan de oplader liet, bijvoorbeeld, je weet wel, je steekt hem 's nachts in en de lading is klaar voordat je 's ochtends wakker wordt, en het lampje gaat branden wanneer je de auto start. De dealer zei dat dat niet het probleem is. Toen dacht ik ook dat het misschien de inferieure kwaliteit van benzine was, omdat ik merkte dat het ook aanging wanneer ik op een locatie was waar ik inferieure kwaliteit benzine moest tanken, en dan ging het weer uit wanneer ik premium in de volgende tank deed. De dealer zei ook dat dat niet het probleem is, maar toch kunnen ze me niet vertellen wat het probleem is.

#4 · (Edited)
Ik wou dat ik goed advies voor je had. Slechts een flauw voorstel dat het motorlampje zelf zijn eigen fout 'lampje werkt niet op het dashboard' veroorzaakt met een kortsluiting in de kabelboom. Ik gok maar wat en dit kan totale BS zijn.

Mijn auto geeft een code die een paar dagen duurt. Ik denk dat het de code is die wordt gewist omdat er genoeg starts succesvol waren, dus de tijdelijke code wordt opgeslagen. Dat heb ik gehad met starts met de accu op koude ochtenden. Ik denk dat ik ook een keer een cilinder misfire heb gehad. Het is ook gewist na een bepaald aantal succesvolle starts.

Ik herinner me een terugroepactie.... voor gordelspanners? Het zou het motorlampje aanzetten.... het ging erom dat het detecteerde dat het niet in de juiste positie stond en ermee aan de slag ging. Het controleerde de beweging niet dubbel of zo. Iets zette de code te snel. Een software-update heeft het bij één merk opgelost, maar je moest alle Journeys meenemen. Andere bedradingskit of zo.

Het opsporen van defecte kabelbomen met 'spookcodes' (ik kan me geen enkele situatie of gebruik van die term herinneren) wordt niet betaald door de garantie. ..... een spookcode? Ik vraag het aan een servicemanager.

#6 ·
Geen problemen met onze hybride.

Als je hem naar de dealer hebt gebracht, brandt het controlelampje van de motor dan nog steeds? Codes kunnen worden uitgelezen met een scanner, en autozaken doen dat gratis. Zoals hierboven vermeld, is het mogelijk dat de codes worden gewist voordat de auto de dealer bereikt, als de auto een intermitterend probleem heeft. Codes kunnen worden gewist als het probleem zich na een bepaalde tijd en rijafstand niet opnieuw voordoet. Als het lampje uit is wanneer het naar een dealer wordt gebracht, is er mogelijk geen code om uit te lezen.

Codes kunnen zich ook in een "in afwachting"-status bevinden, waarbij er iets gebeurt, maar het lampje nog niet helemaal wordt geactiveerd, maar de computer wacht tot het opnieuw gebeurt.

Kunt u meer details geven over wanneer het lampje aangaat, bijvoorbeeld of er herhaalbaarheid is van het lampje? Gaat het alleen 's ochtends aan? Komt het voor bij het starten van de koude motor? Is het tijdens het rijden in de stad of op de snelweg? Zoals u al zei, tankt u 87 benzine van een merkstation? (D.w.z. wat betekent "inferieure benzine" voor u?)

Een intermitterende code op mijn ICE-voertuigen was meestal een O2-sensor of een incidentele misfire van een cilinder door een defecte bobine. Ik zeg niet dat dat hier het geval is, maar het uitlezen van de code wanneer het lampje brandt, is de eerste stap. Als u liever niet naar de autowinkel gaat en geen lokale monteur hebt die u vertrouwt, zijn ze gemakkelijk te kopen via Amazon voor $30-50 voor een fatsoenlijke reader of een module + app voor uw telefoon.

Als IT-tech, leef ik mee met de ervaringen van mensen. Ik weet dat het frustrerend is, maar tenzij er een code is, of u het probleem kunt reproduceren terwijl u daar bent, is er niets om op af te gaan. Het lampje betekent in feite: "Er is iets mis - lees de codes voor meer informatie". Als er geen codes zijn en geen andere duidelijke symptomen, maakt het het echt moeilijk...... Voor dit probleem zou ik echter blijven aandringen op het repareren van het "spooklampje". Je wilt niet in een positie zitten waarin de auto "wolf" roept en je een legitiem probleem hebt en het op het slechtste moment negeert.

#7 ·
Onlangs ging het controlelampje van de motor branden toen ik voor een zeer korte tijd (zo'n 10 minuten) oplaadde. Ik denk dat ik de stekker er te snel uitgetrokken heb, waardoor de laadsessie niet netjes werd beëindigd. Hij ging na een paar uur vanzelf uit, dus ik had geen tijd om de code te controleren om dit te bevestigen.

Misschien moet je proberen heel bewust te zijn als je de stekker eruit trekt? d.w.z. druk eerst op de ontgrendelknop op de connector, wacht een paar seconden en trek hem dan pas uit.

#8 ·
Ik zou het ergens anders laten controleren dan bij uw dealer terwijl het lampje brandt en de codes laten uitlezen. Als er geen codes zijn, zou er geen lampje moeten branden. Als er echt geen codes zijn en het lampje brandt, dan is dat op zich een garantieprobleem. Er zijn voorschriften die bepalen hoe het controlelampje van de motor werkt en het is niet toegestaan om het te laten branden als er geen codes zijn. Als uw dealer het niet repareert, bel dan Chrysler om een Star Case te openen of ga naar een andere dealer.

#9 ·
Ik breng het naar de dealer en ze vertellen me dat het een spooklicht is dat geen codes opslaat en dat er geen reden is om het aan te hebben en gewoon door te blijven rijden
Dat is een totaal onacceptabel antwoord. Bel Chrysler en wees resoluut over het betrekken van hen. Spooklichten zijn voor Halloween.

#12 ·
Ik had een onoplosbare CEL op de eerste dag dat ik hem van de dealerparkeerplaats reed. Domweg heb ik geen proefrit gemaakt voor de aankoop, omdat ik een ander model bij een andere dealer had getest.

Uiteindelijk kon de dealer nooit achterhalen wat de oorzaak was. Ik had echter wel codes toen ze scanden (misfire codes), en mijn CEL brandde elke keer dat ik hem bracht.

Open een zaak bij Chrysler Cares. Zorg ervoor dat u bij elke reis die u naar de dealer hebt gemaakt/maakt voor reparatie, een kopie van de reparatieopdracht krijgt, zelfs als het alleen om diagnose ging.

Omdat de auto prima reed, wilde FCA geen terugkoop of ruil met mij onderhandelen. Ik moest een advocaat inschakelen. Ik heb mijn busje gekocht op 20/08. Rechtszaak aangespannen op 01/21. Heb de auto deze week net teruggegeven en mijn cheque gekregen. Grappig, ik kwam hier net om mijn account te verwijderen en zag je thread.

Succes.

#13 ·
Heb je ooit een oplossing gekregen voor het aanhoudende controlelampje van de motor? Ik heb een Pacifica Hybrid uit 2021. Het controlelampje van de motor ging branden - het voertuig leek prima te rijden. Ik rijd meestal op de elektrische batterij. Ik bracht hem naar de monteur, maar ze zagen geen problemen en konden niet achterhalen waarom het lampje aanging. Ze hebben het controlelampje van de motor gereset. Ik ging de auto ophalen en reed er vijf minuten mee, en het lampje ging weer aan. Ze zeiden dat ik hem maandag terug moest brengen... Zo irritant.

#14 ·
Heeft u ooit een oplossing gekregen voor het aanhoudende controlelampje van de motor? Ik heb een Pacifica Hybrid uit 2021. Het controlelampje van de motor ging branden - het voertuig leek prima te rijden. Ik rijd meestal op de elektrische batterij. Ik bracht hem naar de monteur, maar ze zagen geen problemen en konden niet achterhalen waarom het lampje aanging. Ze hebben het controlelampje van de motor gereset. Ik ging de auto ophalen en reed er vijf minuten mee en het lampje ging weer branden. Ze zeiden dat ik hem maandag terug moest brengen... Zo irritant.
Verwacht geen antwoord van iemand die maar twee berichten heeft en waarvan de laatste van 5 oktober 2021 is.

De DTC die het lampje activeert, zou het probleem zijn.

owns 2021 Chrysler Pacifica Hybrid Pinnacle