2017+ Chrysler Pacifica Minivan Forums banner

Heb net mijn USB-hubreflector (onderdeelnummer 68229840AB) vervangen

2 reading
24K views 25 replies 14 participants last post by  Quadman  
#1 ·
Ik heb een aanhoudend probleem met de USB-poort (die wordt gebruikt om muziek af te spelen en firmware-updates toe te passen) die periodiek uitvalt. Ik ontdekte dat het verwijderen van het dashboard, het loskoppelen en opnieuw aansluiten van de USB-module deze een tijdje weer tot leven zou wekken. Maar uiteindelijk zou hij het weer begeven.

47215

Dus ik heb een nieuwe module gekocht (Hub Reflector onderdeel # 68229840AB) (voor $ 42,65 inclusief verzendkosten) en deze vandaag geïnstalleerd. Het oude onderdeelnummer (68229840AA) is vervangen door onderdeelnummer 68229840AB. Er waren twee USB "Mini B" -aansluitingen aan de achterkant van de originele module. Er werd er maar één gebruikt. Op de nieuwe module hebben ze de ongebruikte Mini B-aansluiting verwijderd, waardoor een leegte in de plastic behuizing achterbleef waar deze zich bevond. Anders dan dat lijken de modules identiek, behalve het onderdeelnummer.

Het was gemakkelijk om de oude module te vervangen door de nieuwe. De module klikt op zijn plaats en wordt vastgehouden door drie plastic lipjes.

Hier is de hoop dat de nieuwe module het probleem oplost. Ik zal proberen deze post na een tijdje bij te werken om iedereen te laten weten hoe dit uitpakt.

-Wes

#2 ·
Geweldig! Bedankt voor de info.

owns 2021 Chrysler Pacifica Hybrid Pinnacle
  • Like
Reactions: Wes_Westhaver
#4 ·
Heeft u instructies of tips voor het verwijderen van het dashboardpaneel? De intermitterende USB-verbinding is irritant.
Anderen hebben beschreven hoe ze het paneel hebben verwijderd en ik heb gewoon gevolgd wat ze zeiden. Maar ik kan je vertellen dat er een torx-schroef aan de achterkant van de opbergbak links van de USB-poort zit die verwijderd moet worden. Dan moet je het paneel van het dashboard afwippen. Het paneel wordt op zijn plaats gehouden door een handvol oranje plastic clips. Die clips zijn behoorlijk sterk. Ik heb een platte plamuurmes gebruikt om het paneel los te wrikken. Het plamuurmes verdeelt de kracht zodat je het gewatteerde deel van het dashboard niet beschadigt. Je zult waarschijnlijk denken dat het paneel gaat barsten voordat het eindelijk loskomt. Zoals ik al zei, die clips zijn behoorlijk sterk.

Ik heb eigenlijk alle plastic clips verwijderd nadat ik het paneel de eerste keer had verwijderd, zodat ik alleen de torx-schroef hoefde te verwijderen om toegang te krijgen tot de USB-module om deze te resetten.

Als de nieuwe module het probleem oplost, zal ik de clips waarschijnlijk opnieuw installeren.

#5 ·
Benieuwd of dit je probleem heeft opgelost. Ik heb een vergelijkbaar probleem met mijn 2018 limited. De usb-poort werkt alleen als ik de auto voor het eerst start nadat ik hem 's nachts heb laten staan. Als ik hem loskoppel, werkt hij niet meer. Ik heb zekeringen getrokken, de auto opnieuw opgestart, etc. en niets krijgt hem weer aan de praat. Om de een of andere reden werkt hij 's ochtends wel, als ik hem 's nachts laat staan, maar slechts voor korte tijd.

Heeft het vervangen van de hub je probleem opgelost?

#18 ·
Wow, nice. Ik heb nu het USB-poortprobleem en 68229840AB was $20 bij mopar.com. Als dat werkt, is dat veel goedkoper dan ik vreesde.
Onderdeel nu $65 plus verzendkosten bij MOPAR. Daarom denk ik erover om gewoon weer mp3-schijven te gebruiken in de speler van mijn Pacifica, wat gelukkig een aparte module is dan de usb/media. Het maakt eigenlijk deel uit van de radio, die ook prima werkt. USB werkte 5 jaar lang prima zonder problemen - dat moet de ingebouwde redundantietijdlijn zijn.

#12 ·
Ik heb net dezelfde vervanging gedaan. Klus van 10 minuten, supergemakkelijk. Ik hoop de oude te repareren. Erg blij om te horen dat het nieuwe onderdeel lijkt te blijven werken. Over het algemeen kon ik de zekering eruit trekken als het niet werkte en dan zou het weer werken.... Maandenlang.... Dus mijn vertrouwen is niet super hoog. Ik vraag me af of het zou helpen om wat gaten in de zwarte plastic doos te boren om de warmteafvoer te verbeteren.

#19 ·
Ik heb net dezelfde vervanging gedaan. 10 minuten werk, supergemakkelijk. Ik hoop de oude te repareren. Ik ben echt blij te horen dat het nieuwe onderdeel lijkt te blijven werken. Over het algemeen kon ik de zekering eruit trekken als het niet werkte en dan zou het weer gaan werken.... Maandenlang.... Dus mijn vertrouwen is niet super hoog. Ik vraag me af of het zou helpen om wat gaten in de zwarte plastic doos te boren om de warmteafvoer te verbeteren.
Misschien is het het tegenovergestelde van warmteafvoer. De mijne ging dood na extreme kou die ook de bandensensoren op 2 wielen doodde. Parkeer je buiten in een koud deel van het land?

#13 ·
Ik heb een aanhoudend probleem met de USB-poort (die wordt gebruikt om muziek af te spelen en firmware-updates toe te passen) die periodiek uitvalt. Ik ontdekte dat het verwijderen van het dashboardpaneel, het loskoppelen en opnieuw aansluiten van de USB-module het een tijdje weer tot leven bracht. Maar uiteindelijk zou het weer uitvallen.

View attachment 47215

Dus ik kocht een nieuwe module (Hub Reflector onderdeel # 68229840AB) (voor $42,65 inclusief verzendkosten) en installeerde deze vandaag. Het oude onderdeelnummer (68229840AA) is vervangen door onderdeelnummer 68229840AB. Er waren twee USB "Mini B"-aansluitingen aan de achterkant van de originele module. Er werd er maar één gebruikt. Op de nieuwe module hebben ze de ongebruikte Mini B-aansluiting verwijderd, waardoor er een leegte in de plastic behuizing ontstond waar deze vroeger zat. Anders dan dat lijken de modules identiek, behalve het onderdeelnummer.

Het was gemakkelijk om de oude module te vervangen door de nieuwe. De module klikt op zijn plaats en wordt vastgehouden door drie plastic lipjes.

Hier is de hoop dat de nieuwe module het probleem oplost. Ik zal proberen deze post na een tijdje bij te werken om iedereen te laten weten hoe dit uitpakt.

-Wes
Ik heb bijna uw voorbeeld gevolgd om hetzelfde probleem op mijn 2018 Pacifica LX op te lossen; toen zag ik andere berichten op Google van mensen die ontdekten dat zelfs deze oplossing maar kort duurde. Misschien zijn er, als het geen originele apparatuur van MOPAR is, gerecyclede/gerepareerde modules die sneller defect raken dan verwacht. Persoonlijk denk ik dat het een constructiefout is in de module door welke entiteit dan ook die deze in een vreemd land produceert. P.S. Pacifica wordt geassembleerd in Canada, maar veel elektronische onderdelen worden in China gemaakt.

#22 ·
Hallo allemaal, ik wilde mijn ervaring delen met het oplossen van dit probleem op mijn 2020 Chrystler Pacifica Touring L, die 2 weken geleden tweedehands is gekocht bij een dealer. 93k mijl. Vroeger een huurauto. USB in media hub en usb hieronder werkten niet. Ik heb geprobeerd zekeringen los te koppelen, gecontroleerd op doorgebrande zekeringen, stroom naar het mediacenter getest (stroom ging naar de stekker). Ik heb gecontroleerd of unconnect up-to-date was op de website door het vin-nummer op de website in te voeren, dus ik dacht dat het wel een slechte mediacenter moest zijn. Nieuw besteld p/n 68229840AB. De nieuwe hub erin gezet en het werkte nog steeds niet. Ik dacht dat er wel een probleem met de bedrading moest zijn, dus ik heb de radio verwijderd. En zie, de USB-stekker IN de head unit was LOSGEKOPPELD! Hmmm. De USB in de unit gestoken en bam, telefoon opladen, carplay werkt. Shady dealer misschien? Vergeten om hem de vorige keer aan te sluiten toen de head unit om de een of andere reden eruit werd gehaald? Wie weet... hoe dan ook, ik wilde gewoon mijn verhaal delen.

#23 ·
Hoi allemaal, ik wilde mijn ervaring delen met het oplossen van dit probleem op mijn 2020 Chrystler Pacifica Touring L, die 2 weken geleden tweedehands is gekocht bij een dealer. 93k mijl. Vroeger een huurauto. USB in de media hub en usb hieronder werkten niet. Ik heb geprobeerd zekeringen los te koppelen, gecontroleerd op doorgebrande zekeringen, de stroom naar het mediacenter getest (stroom ging naar de stekker). Ik heb gecontroleerd of unconnect up-to-date was op de website via het invoeren van vin op de website, dus ik dacht dat het een slechte mediacenter moest zijn. Bestelde gloednieuw p/n 68229840AB. De nieuwe hub erin gezet en het werkte nog steeds niet. Ik dacht dat er een probleem moest zijn met de bedrading, dus ik heb de radio verwijderd. En zie, de USB-stekker IN de head unit was LOSGEKOPPELD! Hmmm. De USB in de unit gestoken en bam, telefoon opladen, carplay werkt. Shady dealer misschien? Vergeten om hem de vorige keer aan te sluiten toen de head unit om de een of andere reden eruit werd gehaald? Wie weet... hoe dan ook, ik wilde gewoon mijn verhaal delen.
Dit betekent dat iemand toegang heeft gekregen tot de SGM. Om er te komen, moest men alle kabels loskoppelen en de telemetriemodule verwijderen. Wie het ook was, was slordig met het opnieuw aansluiten van alles.

owns 2021 Chrysler Pacifica Hybrid Pinnacle
  • Like
Reactions: 4dldesignmod
#25 ·
Ik heb het USB-paneel ongeveer een jaar geleden vervangen. Ik had de nieuwe nodig omdat de NAV niet meer werkte op de Uconnect. Te oud voor een 2018 en de head was te duur. Ik gebruik Android Auto met WAZE en Google Maps en ze zijn veel beter. Ik heb de Motorola MA-1 draadloos geïnstalleerd en het werkt feilloos en kan 2 mobiele telefoons herbergen. Nu kunnen ik en mijn vrouw inloggen (30 sec) op Android Auto. Ik had het kopen een tijdje uitgesteld, maar Target verlaagde de prijs van $90 naar $35. Geen probleem en heel gemakkelijk te installeren.

#26 ·
Mijn originele Mopar 68229844AC in mijn 2018 Pacifica ging ongeveer 3 jaar mee. Het opnieuw opstarten van de module deed niets. Ik heb hem twee keer vervangen en elke keer gaan ze een week mee en dan gaan ze kapot. Erg frustrerend. Ze worden gemaakt door Unwired Technologies, dat permanent gesloten lijkt te zijn. Geen wonder dat hun product waardeloos is!