2017+ Chrysler Pacifica Minivan Forums banner

Service Laadsysteem - Diverse Codes

1 reading
16K views 30 replies 10 participants last post by  Jacheatham  
#1 ·
Ik ben het probleem met het Service Charging System sinds juni aan het achtervolgen. Tot nu toe geen definitief antwoord. Ik heb onlangs een BlueDriver OBD-lezer gekregen en alles gescand. Dit resulteerde in een aantal verschillende codes:

2 Bevestigde codes
P0E5E
Processorprestaties van de batterijlader-besturingsmodule
U11F8 Communicatie met de On Board Charging Module verloren

1 In afwachting zijnde code
U11F8
Communicatie met de On Board Charging Module verloren

1 Permanente code
U11F8
Communicatie met de On Board Charging Module verloren

3 Hybrid Control Processor Codes
P0E5E-00
Processorprestaties van de batterijlader-besturingsmodule
P1A24-00 AC-schakelaar kortgesloten naar AC-voeding
U11F8-00 Communicatie met de On Board Charging Module verloren

2 On Board Charging Module Codes
B22A9-87
ECU Interne prestaties
P1A24-00 AC-schakelaar kortgesloten naar AC-voeding

Op dit moment weet de dealer niet wat er aan de hand is. Ze suggereren dat de P1A24-code een storing in de externe lader zou kunnen aangeven... in plaats van de Pacifica zelf. Ik heb geen idee.

Alle feedback of suggesties worden zeer op prijs gesteld.

Dave

#2 · (Edited)
Hebben ze de firmware voor die modules bijgewerkt?

owns 2021 Chrysler Pacifica Hybrid Pinnacle
#3 ·
Wis de codes en probeer een paar dagen te rijden zonder hem aan te sluiten en kijk of ze terugkomen. Als er niets terugkomt, sluit hem dan aan. Als de codes terugkomen, wis ze dan en probeer een andere oplader. Als ze weer terugkomen, is er hoogstwaarschijnlijk een intern probleem. Als de meeste een probleem hebben met de oplader. De 1 permanente code wordt niet gewist, tenzij het systeem denkt dat het probleem is opgelost. Die kan vanzelf weer verschijnen als er niet genoeg tijd is verstreken en moet worden genegeerd als het de enige is.
Ja. Ze hebben de 'Pending' en 'Permanent' codes gewist en de auto is stil geweest. Mijn plan is om een week of zo te rijden zonder hem op te laden. Als er niets verschijnt, ga ik een week of zo met de OEM level 1 oplader rijden. Als er nog steeds niets verschijnt, probeer ik mijn level 2 JuiceBox opnieuw. Ik heb ook een zaak geopend bij de JuiceBox-mensen.

Hebben ze de firmware voor die modules bijgewerkt?
De serviceopdracht vermeldt geen firmware dus...nee.

#4 · (Edited)
Ik heb hier een paar berichten gezien die hebben laten zien dat de Pacifica Hybrid zich vreemd gedraagt ​​met sommige laders. Ik had wat problemen met Charge Point met mijn vorige 2018. De Control Pilot-lijn verloor willekeurig de communicatie met het voertuig, waardoor er vergelijkbare problemen ontstonden als die van u. Het was een probleem met de contact-/ontgrendelingsschakelaar in de pluggreep. (de knop die de plugvergrendeling van de laadpoort losmaakt) De Control Pilot is ontworpen om de stroomtoevoer van de externe unit te stoppen bij het verwijderen van de J1772-stekker om boogvorming te voorkomen die de stekker en/of laadpoort van het voertuig beschadigt.

Geen problemen gehad met de huidige Siemens-eenheid die ik gebruik met mijn vorige 2018 en mijn 2021.

SAE J1772 Plug pin diagram | J1772 Signaling Circuit

#12 ·
OK. Late update.

Auto was een week geleden bij de dealer. Codes gewist. Kon niet reproduceren.

Ik heb een zaak lopen met Enel x op mijn JuiceBox Level 2 oplader. In tegenstelling tot Chrysler lijken ze bereid te zijn hun oplader te vervangen om te zien of dat het probleem is.

Ik heb gisterenochtend een paar boodschappen gedaan. Ik heb alle codes gewist en een volledig schoon rapport gekregen van mijn Blue Driver OBD-lezer. Ik heb de Chrysler OEM level 1 oplader in de auto gestoken. Vanmorgen is de auto voor ongeveer 35% opgeladen, ik heb een check engine light, ik heb een Service Charging System-bericht, ik krijg het gevreesde straalvliegtuiggeluid en Blue Driver rapporteert 2 codes onder "Pending Code Codes":
P0E5E Battery Charger Control Module Processor Performance​
Pending​
U11F8 Lost Communication with On Board Charging Module[/INDENT>
Pending​

en 3 codes onder "Hybrid Control Processor Codes"
P0E5E-00 Battery Charger Control Module Processor Performance : No Sub Type Information​
PENDING​
P1A24-00 AC Contactor Shorted to AC Supply : No Sub Type Information[/INDENT>
CONFIRMED/PENDING​
U11F8-00 Lost Communication with On Board Charging Module : No Sub Type Information[/INDENT>
PENDING​

Op dit moment wil mijn serviceadviseur (bij Larry Miller Chrysler in Tucson, AZ) er de brui aan geven en wil hij dat ik naar een andere dealer ga.

Bah Humbug​

#18 ·
Ik ben vandaag naar de nieuwe dealer gegaan - Jim Click Chrysler in Tucson. Ik wilde met een serviceadviseur spreken en hem laten zien wat ik had, zodat ze zouden weten wat ze konden verwachten. Ik heb een afspraak voor volgende week woensdag en de adviseur leek aanzienlijk meer ondersteunend dan de adviseur bij Larry Miller.

Toen ik thuiskwam, had ik extra codes, waaronder een gloednieuwe die ik nog niet eerder had gezien:
U049C Ongeldige gegevens ontvangen van batterijladermodule "A"​

#19 ·
Laatste update...

Jim Click Chrysler had de auto van 6 oktober tot 16 november. Ik kreeg hem gisteren terug. Reed ermee naar huis. Sluitte hem aan op de Chrysler OEM-oplader. Vandaag heeft hij NIET opgeladen, ik heb weer de melding "Oplaadsysteem onderhouden" en de ICE start niet - dashboardlampjes gaan niet aan en het lijkt erop dat het 12 volt-systeem mogelijk leeg is. De sleepwagen is onderweg.

Ik begin spijt te krijgen van de hele hybride-ding.

#20 ·
Het klinkt alsof ze het te lang hebben laten staan en dat de 12-volt-accu heeft vernietigd.

#21 ·
Het bleek dat het 12 volt systeem bijna volledig leeg was. De chauffeur van de sleepwagen mat 3,7 volt voordat hij zijn startkabels aansloot. Eenmaal overbrugd startte de ICE onmiddellijk en de dynamo produceerde voldoende stroom. Ik kon de auto naar de dealer rijden, waarbij de sleepwagen volgde voor het geval hij zou uitvallen. Onder normale omstandigheden schakelt de auto tijdens de rit van 8 mijl heen en weer tussen ICE en batterij, maar dit deed hij helemaal niet - hij bleef de hele weg bij de ICE.

#22 ·
Het blijkt dat het 12 volt systeem bijna volledig leeg was. De sleepwagenchauffeur mat 3,7 volt voordat hij zijn startkabels aansloot. Eenmaal overbrugd startte de ICE onmiddellijk en de dynamo produceerde voldoende stroom. Ik kon de auto naar de dealer rijden, waarbij de sleepwagen volgde voor het geval hij zou uitvallen. Onder normale omstandigheden schakelt de auto heen en weer tussen ICE en batterij, maar dit deed hij helemaal niet tijdens de rit van 8 mijl - hij bleef de hele weg bij de ICE.

Ze hebben me tenminste deze keer een busje als leenauto gegeven.
Er zit geen dynamo in die auto.
Stroom wordt afgenomen van de tractiebatterij wanneer deze start, via een omvormer. Maar een slechte hulpaccu kan op de lange termijn valse fouten en uitschakelingen veroorzaken...

#23 ·
Weer een update.

De chauffeur van de sleepwagen had een accubooster bij zich. Door 12 volt op het systeem aan te sluiten, kon de verbrandingsmotor worden gestart en reed ik naar de dealer met de sleepwagen erachter. De auto bleef de hele tijd op de verbrandingsmotor staan - hij schakelde nooit over op elektrisch. Zeer ongebruikelijk, want normaal gesproken schakelt hij heen en weer, zelfs als de hoogspanningsaccu leeg is.

Hoe dan ook, de dealer heeft alles gereset, een paar keer opgeladen, misschien wat "geherprogrammeerd" en het goed bevonden.

Ik heb hem gisteren opgehaald en tot nu toe lijkt hij normaal te werken. Ik kon hem volledig opladen (hij stond misschien op 80% toen ik begon) en alles lijkt in orde... voorlopig. We zullen zien hoe het de komende dagen en weken gaat.

#24 ·
Weer een update.

De sleepwagenchauffeur had een accubooster bij zich. Door 12 volt op het systeem aan te sluiten, kon de ICE worden gestart en reed ik met de sleepwagen erachter naar de dealer. De auto bleef de hele weg op de ICE staan - hij schakelde nooit over op elektrisch. Zeer ongebruikelijk, want normaal gesproken schakelt hij heen en weer, zelfs als de hoogspanningsaccu leeg is.

Hoe dan ook, de dealer heeft alles gereset, een paar keer opgeladen, misschien wat "herprogrammeerd" en het goed bevonden.

Ik heb hem gisteren opgehaald en tot nu toe lijkt hij normaal te werken. Ik kon hem volledig opladen (hij stond misschien op 80% toen ik begon) en alles lijkt in orde... voorlopig. We zullen zien hoe het de komende dagen en weken gaat.
Dus het was de hele tijd een 12 volt batterijprobleem?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#26 ·
Ik heb dit probleem nu, beginnend direct na een dealer flash van verschillende modules, waaronder de PIM, HCP/AHCP, PCM en andere, gedaan terwijl ik eindelijk de terugroepinspectie liet uitvoeren (Godzijdank is die geslaagd). Ik kan prima opladen met de gewone Level 1-lader, maar de Level 2 die ik al 4 jaar gebruik (twee verschillende Juiceboxen in de loop der tijd, de laatste al zo'n 18 maanden) geeft plotseling de foutmelding 'Service Charging System' bijna elke keer dat ik hem probeer te gebruiken. Ik zie geen codes, tenminste niet met Torque Pro om ze te lezen. Ik heb geen tweede Level 2-lader om tegen te testen, hoewel ik er een in de buurt zal proberen te vinden. (Ik moet opmerken dat de Juicebox perfect blijft werken met het opladen van onze Ford C-MAX Energi, dus het lijkt niet het apparaat te zijn, en de timing van het probleem suggereert dat het mijn PacHy is in plaats van de Juicebox die de schuldige is.)

Zijn er nog andere diagnostische trucs die iemand kan suggereren? Bedankt. {Jonathan}

#28 ·
Ik heb dit probleem nu, direct na een dealer flash van verschillende modules, waaronder de PIM, HCP/AHCP, PCM en andere, gedaan terwijl ik eindelijk de terugroepinspectie liet uitvoeren (Godzijdank is die geslaagd). Ik kan prima opladen met de gewone Level 1-lader, maar de Level 2 die ik al 4 jaar gebruik (twee verschillende Juiceboxen in de loop der tijd, de laatste al zo'n 18 maanden) geeft plotseling de foutmelding "Service Charging System" bijna elke keer dat ik hem probeer te gebruiken. Ik zie geen codes, tenminste niet met Torque Pro om ze te lezen. Ik heb geen tweede Level 2-lader om tegen te testen, hoewel ik er een in de buurt zal proberen te vinden. (Ik moet opmerken dat de Juicebox perfect blijft werken en onze Ford C-MAX Energi oplaadt, dus het lijkt niet het apparaat te zijn, en de timing van het probleem suggereert dat het mijn PacHy is en niet de Juicebox die de schuldige is.)

Zijn er nog andere diagnostische trucs die iemand kan suggereren? Bedankt. {Jonathan}
Hoi ProfJonathan,
Het spijt me dit te horen. Als je ons een PM wilt sturen, helpen we je graag om dit uit te zoeken.

Sarah
Chrysler Cares

#29 ·
Ik heb dit probleem al twee maanden. De meest frustrerende ervaring met een product dat ik ooit heb gehad. Ben drie keer bij EastGate Chrysler in Indianapolis geweest. Kan binnen Central Indiana 2-4 maanden niet bij een andere dealer terecht. Mijn vrouw en ik hebben in totaal 12 uur tijdens kantooruren besteed om dit op te lossen.

Het begon een paar maanden geleden toen er ventilatorgeluid begon te klinken, samen met "Service Charging System"/CEL-lampje dat tegelijkertijd aanging. Bij het eerste bezoek aan de dealer zei de monteur dat de batterij 1300F was. Alle waarschuwingen werden gewist en alle tests doorstaan om te bepalen dat het in orde was en zou moeten werken. Binnen vijf mijl op weg naar huis begon het opnieuw. Ik heb hem sindsdien niet meer thuis opgeladen, omdat de monteur zei dat mijn level 2-oplader door Mopar was "goedgekeurd". Ik kan tot nu toe geen documentatie of communicatie vinden. Maar het zou fijn zijn geweest als me dit publiekelijk was verteld.

De 2e en 3e bezoeken verliepen grotendeels hetzelfde. Vanmorgen een @ChryslerCares-zaak geopend. Dit is het enige voertuig dat bij mijn hele gezin past. De dealer heeft geen leenauto's gehad. Vrijwel een vreselijke ervaring. Ik bekijk op dit moment de Toyota Sienna's.

#31 ·
Heb hetzelfde probleem de afgelopen twee maanden. Meest frustrerende ervaring met een product dat ik ooit heb gehad. Ben drie keer bij EastGate Chrysler in Indianapolis geweest. Kan binnen 2-4 maanden niet bij een andere dealer in Centraal-Indiana terecht. Mijn vrouw en ik hebben cumulatief 12 uur tijdens kantooruren besteed aan het aanpakken van dit probleem.

Begon een paar maanden geleden toen er ventilatorgeluid begon te klinken, samen met het "Service Charging System"/CEL-lampje dat tegelijkertijd aanging. Bij het eerste bezoek zei de technicus van de dealer dat de batterij 1300F was. Alle waarschuwingen werden gewist en alle tests doorstaan om te bepalen of het in orde was en zou moeten werken. Binnen vijf mijl op de terugweg begon het opnieuw. Heb het sindsdien niet meer thuis opgeladen, aangezien de technicus zei dat mijn level 2-oplader door Mopar was "goedgekeurd". Ik kan tot dit punt geen documentatie of communicatie vinden. Maar het zou fijn zijn geweest als me dit publiekelijk was verteld.

2e en 3e bezoeken verliepen grotendeels hetzelfde. Vanmorgen een @ChryslerCares-zaak geopend. Dit is het enige voertuig dat bij mijn hele gezin past. De dealer heeft geen leenauto's gehad. Vrijwel een vreselijke ervaring. Ben nu aan het kijken naar Toyota Sienna's.
[/QUO
Heb hetzelfde probleem de afgelopen twee maanden. Meest frustrerende ervaring met een product dat ik ooit heb gehad. Ben drie keer bij EastGate Chrysler in Indianapolis geweest. Kan binnen 2-4 maanden niet bij een andere dealer in Centraal-Indiana terecht. Mijn vrouw en ik hebben cumulatief 12 uur tijdens kantooruren besteed aan het aanpakken van dit probleem.

Begon een paar maanden geleden toen er ventilatorgeluid begon te klinken, samen met het "Service Charging System"/CEL-lampje dat tegelijkertijd aanging. Bij het eerste bezoek zei de technicus van de dealer dat de batterij 1300F was. Alle waarschuwingen werden gewist en alle tests doorstaan om te bepalen of het in orde was en zou moeten werken. Binnen vijf mijl op de terugweg begon het opnieuw. Heb het sindsdien niet meer thuis opgeladen, aangezien de technicus zei dat mijn level 2-oplader door Mopar was "goedgekeurd". Ik kan tot dit punt geen documentatie of communicatie vinden. Maar het zou fijn zijn geweest als me dit publiekelijk was verteld.

2e en 3e bezoeken verliepen grotendeels hetzelfde. Vanmorgen een @ChryslerCares-zaak geopend. Dit is het enige voertuig dat bij mijn hele gezin past. De dealer heeft geen leenauto's gehad. Vrijwel een vreselijke ervaring. Ben nu aan het kijken naar Toyota Sienna's.
Wat was de uitkomst hier? Benieuwd of ik een Sienna nodig heb…

#30 ·
Hallo @aklob! Het spijt ons te horen over uw aanhoudende zorgen en we willen uw zaak bekijken. Stuur ons uw zaaknummer via een privébericht om een gesprek met ons team te beginnen. Hannah Chrysler Cares